بررسی و راهنمای حل مشکلات اندروید باکس

مشکلات اندروید باکس

اگر در زمان راه اندازی یا استفاده اندروید باکس شما دچار مشکل شده است ، تا انتهای مقاله مشکلات اندروید باکس ما را همراهی کنید تا در کنار بررسی علل های مشکلات پرتعداد در اندروید باکس ها نسبت به راه حل این مشکلات بپردازیم . همچنین اگر در مرحله خرید اندروید باکس هستید مواردی وجود دارد که با رعایت آن ها می توان از این مشکلات پیشگیری کرد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم .

مشکلات اندروید باکس

از آنجایی که اندروید باکس یک دستگاه هوشمند می باشد ممکن است در زمان استفاده یا حتی راه اندازی به دلیل عدم تجربه و دانش کافی در مورد محصول خریداری شده با مشکلاتی رویه رو شوید . که اگر راه حلی برای مشکل خود پیدا نکنید ممکن است نارضایتی یا عدم کارایی از محصول خریداری شده برای کاربران به وجود آورد . در این مقاله تک به تک مشکلاتی که مشتریان یا خریداران اندروید باکس ممکن آن را تجربه کنند با بهترین راه حل در خدمت شما قرار خواهیم داد .

گرم شدن اندروید باکس

گرم شدن یا به اصطلاح داغی اندروید باکس از جمله مشکلات اندروید باکس است که برای بعضی از کاربران ممکن است با آن روبرو شوند . همانطور که می دانید سیستم های هوشمند از جمله اندروید باکس ها دارای پردازنده می باشد . پردازنده مرکزی یا همان CPU قطعه اصلی پردازش اطلاعات در دستگاه های هوشمند می باشد . طبیعتا پس از استارت و شروع به کار دستگاه حرارت بالایی در این قطعه تولید می گردد که استاندارد دمایی در حدود 45 الی 60 درجه سیلسیوس در سطح پردازنده می باشد که در زمان تماشای فیلم های با کیفیت بالا یا بازی می تواند به درجه 85 درجه سیلسیوس اقزایش یابد .برای کنترل حرارت بر روی برد اصلی دستگاه های هوشمند سینک خنک کننده یا فن قرار می دهند .

وظیفه فن یا سینک خنک کننده دریافت حرارت از سطح برد و انتقال آن به محیط اطراف از جمله بدنه  می باشد بنابر این گرم شدن سطح و بدنه اندروید باکس به تنهایی دلیلی بر نا کارآمد بودن دستگاه شما نخواهد بود و اتفاقا می تواند دلیلی بر عملکرد صحیح تر سیستم خنک کاری دستگاه شما خواهد بود . اما اگر چنانچه حرارت افزایش ناگهانی داشته باشد و همراه با هنگی در عملکرد دستگاه اندروید باکس شما شود می تواند بیانگر اشکالاتی همچون تداخل فریمویر یا عیوب سخت افزاری باشد که در ادامه بیشتر در مورد هنگی اندروید باکس ها توضیح خواهیم داد .

اگر با همه این توضیحات گرمای دستگاه برای شما نگران کننده است می توانید از فن و یا کول پد های مودم برای این منظور استفاده کنید . که می تواند حرارت تولیدی دستگاه را تا حد قابل توجهی کاهش دهد .

مشکلات اندروید باکس : گرمی و داغی دستگاه

هنگی و عملکرد کند اندروید باکس

هنگی یکی از مشکلات اندروید باکس است که در بعضی از مدل ها به دبلایل زیر اتفاق می افتد :

  • انتخاب مدل های اندروید با سخت افزار ضعیف و بهره برداری کاربری های سنگین مانند اجرای انواع بازی های گرافیکی
  • نصب برنامه های مخرب و غیر مجاز که باعث می گردد تداخل هایی با فریمویر اندروید باکس به وجود آید .
  • پر شدن حافظه ذخیره از عوامل دیگری است که می تواند باعث کندی و یا هنگی در اندروید باکس شما گردد.
  • عیوب سخت افزاری نیز میتواند باعث ایجاد مشکلات هنگی در اندروید باکس شما گردد

در قسمت بالا تعدادی از عوامل موثر در هنگی اندروید باکس را مورد بحث و بررسی قرار دادیم . برای حل این مشکل اگر دستگاه به طور کامل بالا می آید و دسترسی به حافظه دستگاه دارید می توانید با حذف برنامه های مخرب و غیر ضروری از حافظه دستگاه این مشکلات اندروید باکس خود را حل و مرتفع کنید . در غیر این صورت اگر دستگاه شما در استارت اولیه در لوگو گیر می کند باید دستگاه خود را فلش یا فریمویر آن را آپدیت کنید که در مورد آن به صورت مفصل توضیحاتی را در بخش وبلاگ تکنومال برای انواع مدل های اندروید باکس قرار داده ایم .

همچنین لازم به توضیح است اگر این هنگی ها با گرم شدن بیش از حد دستگاه شما همراه باشد می تواند بیانگر عیوب سخت افزاری باشد که موجب ایجاد تداخل در فریم ویر اندروید باکس شما گردد .

بوت نشدن دستگاه

بوت نشدن دستگاه از جمله مشکلات اندروید باکس برای کاربرانی است که بنا به عوامل مختلفی سبب شده است تا فریمویر دستگاه حذف یا لود نگردد . در این صورت شما  پس از آن که دستگاه را به برق متصل کردید مشاهده می کنید که در لوگو گیر می کند و سیستم عامل و رابط کاربری دستگاه لود نمی گردد . در این صورت نیز نیازمند فلش فریمویر دستگاه اندروید باکس خود خواهید بود . برای فلش کردن دستگاه خود باید کابل با دو طرف نرینگی usb بعلاوه کامپیوتر و فایل فلش اندروید باکس خود و نرم افزار فلش تولز مخصوص دستگاه خود را در اختیار داشته باشید . برای در یافت توضیح بیشتر در مورد فلش کردن اندروید باکس و دریافت بروز ترین فریم ویر ها می توانید به بخش وبلاگ تکنومال مراجعه کنید .

مشکل عدم اتصال به اینترنت در اندروید باکس

عدم اتصال به اینترنت یکی از مشکلات اندروید باکس می باشد که احتمالا بعضی از کاربران با آن روبرو می شوند . عدم اتصال به اینترنت می تواند عوامل مختلفی را داشته باشد که در ادامه آن ها را برسی خواهیم کرد .

اگر در مدل هایی همچون نوکیا شیاومی یا میکول یا …. که دارای سیستم عامل اندروید تی وی می باشند هنگام راه اندازی با پیام no internet connection روبرو شدید و چه از طریق کابل lan یا وای فای موفق به برقراری اتصال اینترنت نشدید نیازمند اینترنت آزاد می باشید که به دستگاه شما شیر گردد . این اتفاقات به دلیل محدودیت های فیلترینگ اینترنت در ایران رخ می دهد .

از مشکلات دیگر که ممکن است با آن رو برو شوید این است که اتصال به اینترنت به صورت صحیح برقرار شده است ولی در هنگام اجرای برنامه هایی مانند مروگر یا سایر برنامه ها با عدم اتصال به اینترنت مواجه می شوید در اینصورت علاوه بر غیر فعال کردن تنظیمات پروکسی بر روی اندروید باکس خود به تنظیمات دستگاه رفته و ساعت و تاریخ دستگاه را به حالت دستی قرار داده و دقیق تنظیم کنید .

اگر چنانچه وای فای دستگاه شما روشن نمی گردد و دستگاه های وای فای اطراف را به شما نشان نمی دهد می بایست اندروید باکس شما از نظر عیوب سخت افزاری مدول وای فای بررسی گردد . برای اطلاعات بیشتر در این مورد به مقاله ” روش های حل عدم اتصال به اینترنت در اندروید باکس ” مراجعه فرمایید .

مشکل روشن نشدن اندروید باکس

روشن نشدن اندروید باکس از جمله مشکلات اندروید باکس است که بعد از اتصال به برق هیچ علائمی بر روی تلوزیون و پنل جلویی دستگاه مشاهده نمی گردد . که دلایلی مانند عدم انتخاب اندروید باکس با کیفیت یا نوسانات برق یا قرار دادن اندروید باکس در محیط های بسیار گرم یا …  می تواند باعث رقم خوردن این اتفاق گردد . پیشنهاد می کنیم اگر با این مشکل روبرو شدید ابتدا آداپتور دیگری را با توجه به ولتاژ و آمپر ، به دستگاه متصل کنید در این صورت اگر مشکل حل نشود مشکلات سخت افزاری بسیار محتمل تر است .

در مواردی مشاهده شدهاست به دلیل حذف فایل های فریمویر از روی دستگاه اندروید باکس نیز مشکل روشن نشدن اندروید باکس نیز به وجود می آید . در این حالت نیازمند نصب مجدد فریمویر بر روی دستگاه اندروید باکس با استفاده از کامپیوتر خواهید بود .

مشکل اجرای افقی برنامه ها

در بعضی از اندروید باکس ها ممکن است با مشکل اجرای افقی برنامه های نسخه موبایل روبرو شوید یا ممکن است بنا به دلایلی بخواهید که عملیات rotate را برای چرخش صفحه اندروید باکس خود انجام دهید برای این منظور نیز تعدادی اپلیکیشن اندرویدی وجود دارد که می توانید از آن ها برای چرخش صفحه اندروید باکس استفاده کنید . این اپلیکیشن ها عبارتند از :

  • control screen rotation
  • ROTATION CONTROL
  • SCREEN ORIENTATION CONTROL
  • FORCE ROTATION
  • ULTIMATE ROTATION CONTROL

مشکلات اندروید باکس

مشکلات اندروید باکس و  عدم امکان نصب برنامه ها

عدم امکان نصب برنامه می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد . اولین موردی که در انتخاب اندروید باکس باید به آن توجه داشته باشید . اگر از انواع مدل های اندروید باکس با سیستم عامل اندروید تی وی انتخاب کنید ممکن است با مشکل عدم نصب برنامه های اندروید موبایل رو برو شوید . البته لازم به توضیح است که در بعضی از مدل های اندروید تی وی مانند مدل های شیاومی این امکان را ندارند و در بسیاری از مدل ها مانند اندروید باکس های میکول امکان نصب برنامه های اندروید موبایل نیز وجود دارد .

اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که با توجه به فیلترینگ گوگل پلی در ایران با مشکل نصب برنامه ها مواجه خواهید شد . در این حالت با استفاده از مروگر می توانید بازار یا مایکت یا apkpure را دریافت و بر روی دستگاه خود نصب و نرم افزار های مد نظر خود را از این طریق دریافت کنید .

عدم راه اندازی و کارایی دسته بازی  در اندروید باکس

عدم توانایی در راه اندازی و اتصال دسته بازی  به اندروید باکس و راه اندازی آن بر روی بازی از جمله مشکلات اندروید باکس است که شاید کاربرانی را که اندروید باکس گیمینگ یا مناسب برای بازی را خریداری کرده اند به دردسر بیاندازد .

دلیل این امر این است که بسیاری از  بازی های اندرویدی برای کنترلر های صفحه لمسی طراحی شده اند و عدم پشتیبانی از کنترلر های دسته بازی در اندروید باکس ممکن است عدم کارایی دسته بازی را به دنبال داشته باشد در این حالت کافیست تا بازی مد نظر خود را با شبیه ساز هایی مانند shooting plus v3 یا octapus  اجرا کرده و کنترلر های دسته بازی را توسط این برنامه به بازی مورد نظر معرفی کنید .

عدم پشتیبانی از زبان فارسی در کیبورد مجازی و سخت افزاری

عدم امکان تایپ فارسی در کیبورد مجازی و سخت افزاری از جمله مشکلات اندروید باکس برای بعضی از کاربران می باشد . در این صورت اگر با مراجعه به تنظیمات دستگاه خود زبان فارسی را برای اضافه کردن به زبان کیبرد خود نیافتید می توانید با نصب اپلیکیشن کیبورد فارسی یا persian keyboard بر روی دستگاه خود زبان فارسی را در آن راه اندازی کنید . همچنین برای راه اندازی زبان فارسی در کیبورد سخت افزاری می توانید می بایست افزونه مخصوص آن را نصب کنید . برای راهنمایی دقیق تر در مورد تغیر زبان و دریافت فایل های مورد نظر به مقاله “ آموزش فارسی کردن زبان اندروید باکس ” مراجعه کنید .

قطع شدن صدا در اندروید باکس

چنانچه با مشکل قطعی صدا در اندروید باکس مواجه شدید . در ابتدا بررسی کنید تا ولوم صدا در تلوزیون و اندروید باکس قطع نباشد . همچنین اگر از پلیر یا سرویس های نمایشی استفاده می کنید چک کنید تا ولوم برنامه موردنظر نیز بالا باشد . اگرچنانچه با بررسی موارد فوق مشکل شما حل نشد به تنظیمات دستگاه اندروید باکس خود مراجعه و در بخش تنظیمات صدا گزینه Pass Through را خاموش کنید.

سرعت ایرموس در اندروید باکس مناسب نیست

معمولا ایرموس ها به واسطه ژیروسکوپ تعبیه شده در داخل ریموت موس را در صفحه اندروید باکس به حرکت در می آورند . بسیاری از ایرموس های موجود در بازار را می توان از طریق گرفتن همزمان دکمه های OK + ولوم منفی یا مثبت سرعت حرکت موس یا ایرموس را کم یا زیاد کرد .

انتقال فایل از گوشی به روی اندروید باکس

انتقال فایل از گوشی به روی اندروید باکس از جمله سوالاتی است که کاربران آن را با عنوان مشکلات اندروید باکس مطرح می کنند . زیرا برای انتقال فایل از طریق نرم افزار هایی مانن شیر ایت یا زاپیا نیازمند آن است که دستگاه شما از هات اسپات پشتیبانی کند در حالی که عملا این امکان بر روی بسیاری از مدل ها وجود ندارد . برای ارسال فایل های مورد نظر می توانید از طریق برنامه هایی مانند SEND FILE TO TV برای این منظور استفاده کنید . برای راهنمایی بیشتر و دریافت برنامه به مقاله “ ارسال فایل از گوشی به اندروید باکس ” مراجعه کنید .

 

مشکل قطع و وصل یا توقف در هنگام تماشای آنلاین فیلم

مسئله قطع و وصلی و توقف فیلم در هنگام تماشای فیلم از جمله مشکلات اندروید باکس است که برای بعضی از کاربران به وجود می آید که اصلی ترین دلیل این امر به سرعت و پینگ اینترنت شما بر می گردد . برای تماشای فیلم های با کیفیت 1080 سرعت 8 مگ بر ثانیه با پینگ زیر 100 توصیه می گردد . برای به دست آوردن سرعت و پینگ اینترنت می توانید از نرم افزار SPEED TEST BY OOKLA استفاده کنید . لازم به توضیح است این مشکل تنها به اینترنت مربوط نمی شود و می تواند دلایل زیر نیز منجر به این اتفاق شود .

  •  استاندارد نبودن فرمت فایل های ویدئویی
  •  کدک نامعتبر در فایل شما
  • استفاده از کدک x265 که امکان پخش آن فعلا بر روی اندروید باکس ها نیست ( ممکن است در اندروید باکس های جدیدتر x265 ساپورت شده باشد )
  • فرمت و کدک غیرقابل پخش توسط اندروید باکس شما ( بر روی اندروید باکس های قدیمی تر امکان پخش بعضی فرمت ها حتی در صورت استاندارد بودن هم نیست )
  •  شما می توانید فایل مورد نظر خود را با هر فرمتی اعم از mp4 ، avi ، mov و … با هر کدکی x265 یا x264 به فرمت استاندارد mp4 با کدک استاندارد کانورت یا تبدیل نمایید .

 فروشگاه Google Play در حین نصب برنامه از کار می افتد

مواردی وجود دارد که فروشگاه Google Play به درستی کار نمی کند. ممکن است مواقعی در حین نصب یک اپلیکیشن از کار بیفتد یا خود فروشگاه گوگل پلی کار نکند برای حل این مشکل در تنظیمات به قسمت my apps یا برنامه های من رفته و مراحل زیر را طی کنید .

  • در لیست برنامه های نصب شده به دنبال فروشگاه Google Play بگردید و تنظیمات آن را باز کنید.
  • در این قسمت باید گزینه Clear Cache را انتخاب کنید.
  • سپس اندروید باکس را روشن خاموش کنید .
  • گر باز هم مشکل شما حل نشد ، می توانید در همان منوی برنامه، گزینه Clear Data را نیز انتخاب کنید، سپس اندروید باکس را مجددا راه اندازی کنید.

مشکلات گوگل پلی اندروید باکس

اندروید باکس به صورت مداوم روشن و خاموش می گردد

از جمله مشکلات اندروید باکس که بنا به دلایلی ممکن است برای کاربران پیش بیاید ریبوت شدن یا روشن خاموش شدن پی در پی دستگاه است . این مشکل ممکن است به دلیل تنظیمات Daydream یا Screen Saver باشد.

ابتدا مطمئن شوید که این گزینه را در منوی Device Option یا Screen Saver در تنظیمات خاموش کنید. همچنین تایمرهای خود را در منوی پاور تلویزیون بررسی کنید. در آنجا می توانید تایمر را خاموش کنید. اگر باز هم مشکل حل نشد باید اندروید باکس خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. اگر بعد از تنظیم مجدد مشکل همچنان باقی بماند، ممکن است قطعه معیوب در اندروید باکس وجود داشته باشد و نیاز به تعمیر و نگهداری دارد.

روش های جلوگیری از بروز مشکلات اندروید باکس

در قسمت بالا تعدادی از مشکلات پر تکراری که ممکن است کاربران یا خریداران اندروید باکس با آن روبرو شوند را بررسی کردیم اما مواردی وجود دارد که کاربران با رعایت آن ها می تواند از بروز چنین مشکلاتی در اندروید باکس خود جلوگیری کند که در ادامه آن ها را نیز بررسی می کنیم .

توجه در انتخاب بهترین سخت افزار

اولین و ضروری ترین نکته ای که می تواند از بروز مشکلات اندروید باکس جلوگیری کند توجه و بررسی و انتخاب اندروید باکس هایی می باشد که دارای سخت افزار های معتبر و شناخته شده تر می باشد . اصلی ترین عامل تاثیر گذار در کیفیت محصول انتخابی تراشه مرکزی یا همان cpu دستگاه است . در حال حاظر بهترین پردازنده های استفاده شده در اندروید باکس ها توسط شرکت راکچیپ و املاجیک و اولوینر تولید می گردد. همچنین لازم است در انتخاب اندروید باکس بیشترین حافظه رم و حافظه ذخیره سازی انتخاب شود که در آینده با مشکل کمبود حافظه یا افت سرعت عملکرد رو به رو نشوید .

استفاده از محافظ برق

نوسانات برق یکی از اصلی ترین عوامل خرابی در تجهیزات الکترونیکی از جمله اندروید باکس ها می باشد . پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از خرابی اندروید باکس خود از محافظ برق استفاده کنید . زیرا نوسانات برق مستقیما پاور چیپست دستگاه را هدف قرار می دهند و باعث می شوند دستگاه به طور کلی از کار بیفتد .

دقت در مراقبت های نرم افزاری

بیشترین عاملی که باعث هنگی یا حتی بوت نشدن دستگاه اندروید باکس می شود عوامل نرم افزاری است که باعث ایجاد مشکلات اندروید باکس شما می گردد . سعی کنید بیش از حد نرم افزار یا بازی بر روی دستگاه شما نصب نگردد و به طور مداوم نرم افزار های اندروید باکس خود را بروز نگه دارید و از دریافت نرم افزار و بازی از منابع نا معتبر خودداری کنید . زیرا در صورت عدم رعایت این موارد موجب ایجاد تداخل یا به هم ریختگی فایل های فریمویر دستگاه شما می شود .

دمای محیط

عامل دیگری که می تواند منجر به خرابی در اندروید باکس شما گردد حرارت بالا در محیط اطراف اندروید باکس می باشد . زیرا برای خنک سازی برد مدار از سینک خنک کننده استفاده می گردد که اگر در تماس با نور مستقیم خورشید یا منبع گرمایی باشد عمل خنک سازی به خوبی انجام نمی گردد و می تواند منجر به خرابی در اندروید باکس شما گردد.

مشکلات اندروید باکس شیاومی

شیاومی یکی از برند هایی است که به طور محدود در زمینه اندروید باکس کار می کند . از معروف ترین مدل های این برند می توان به xiaomi mi box s اشاره کرد که مجهز به سیستم عامل اندروید تی وی می باشد . از بزرگترین مشکلات اندروید باکس یا تی وی باکس های این برند می توان به عدم امکان نصب برنامه های اندروید موبایل در بسیاری از نسخه های آن اشاره کرد . برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم به مقاله مشکلات اندروید باکس شیاومی مراجعه کنید .

مشکلات اندروید باکس شیاومی

مشکلات اندروید باکس تسکو

تسکو نیز یکی از برند هایی است که در زمینه تولید و عرضه اندروید باکس در ایران فعال می باشد . از معروف ترین مدل های عرضه شده اندروید باکس tesco tab eco می باشد . همچنین برای دریافت راهنمایی در مورد مشکلات اندروید باکس تسکو و دریافت راهنمای حل آن ها می توانید به مقاله مشکلات اندروید باکس تسکو مراجعه کنید .

مشکلات اندروید باکس تسکو

مشکلات اندروید باکس پاناتک

پانتک را می توان از قدیمی ترین برند های عرضه شده اندروید باکس در ایران دانست که با معروف ترین مدل خود یعنی اندروید باکس پاناتک مدل P-DJ4112A توانست شهرت خوبی را به دست آورد . از جمله مشکلات این اندروید باکس های این برند نیز می توان به حرارت بیش از حد در مواقع استفاده های سنگین اشاره کرد که در بعضی موارد هنگی هم از سمت بعضی مشتریان برای این مدل گزارش شده است . در آینده نزدیک مقاله مشکلات و راه حل های آن را برای شما بررسی خواهیم کرد .

مشکلات اندروید باکس پانتک

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا جامع ترین اطلاعات در مورد مشکلات اندروید باکس و راه حل های آن ها را در اختیار شما قرار دهیم در صورت وجود هر گونه سوال می توانید در بخش کامنت و نظرات این صفحه مشکلات خود را مطرح کنید تا کارشناسان ما بهترین راه حل را در اختیار شما قرار دهند .

 

پشتیبانی تکنومال
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *