آموزش نصب و بررسی مشکلات اندروید باکس تسکو

مشکلات اندروید باکس تسکو

اگر اندروید باکس تسکو شما دارای مشکلاتی می باشد تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا در کنار بررسی مشکلات اندروید باکس تسکو ، بهترین راه حل ها را برای برطرف کردن این مشکلات در اختیار شما قرار دهیم .

تسکو یکی از برند های odm ارائه دهنده انواع اندروید باکس در ایران است که چندین مدل اندروید باکس را در حال حاضر به فروش می رساند . اگر نگاهی به لیست قیمت اندروید باکس های موجود در بازار بیاندازید این مدل را می توان در بین اندروید باکس های ارزان دسته بندی کرد . اما ممکن است کاربران در هنگام راه اندازی یا استفاده با مشکلاتی روبرو شوند که در ادامه علاوه بر آموزش نصب و راه اندازی این اندروید باکس مشکللاتی که ممکن است کاربران خود را درگیر نماید بررسی خواهیم کرد .

آموزش نصب و راه اندازی اندروید باکس های تسکو

برای راه اندازی این اندروید باکس پس از جعبه گشایی آداپتور تغذیه و کابل hdmi را به دستگاه خود متصل کرده و آداپتور را به برق و سر دیگر کابل hdmi را به تلوزیون خود متصل کنید . اگر همه اتصالات به خوبی انجام شود دستگاه شروع به کار خواهد کرد . (ممکن است مراحل بوت اولیه کمی به طول بیانجامد )

سپس در اولین قدم به تنظیمات دستگاه خود مراجعه کرده و وای فای دستگاه را به مودم خود متصل کنید . در صورت استفاده از اینترنت لن کابل شبکه را به اندروید باکس خود متصل کنید . در نهایت لازم است تا برای برقراری اینترنت ساعت و تاریخ دستگاه را به صورت دقیق تنظیم کنید برای این منظور از تنظیمات گزینه device performance را انتخاب کرده سپس با انتخاب گزینه date and time ساعت و تاریخ را اصلاح کنید .

سپس برای بهره برداری از تمامی ظرفیت های اندروید باکس نیاز هست تا با مراجعه به بخش تنظیمات و انتخاب گزینه accounts حساب جیمیل خود را وارد نمایید . همچنین می توانید با مراجعه به تنظیمات keyboard and auto fill زبان فارسی را به کیبورد خود اضافه کنید .

آموزش نصب و بررسی مشکلات اندروید باکس تسکو

مشکلات اندروید باکس تسکو

در قسمت زیر تعدادی از مشکلات پر تعداد اندروید باکس های تسکو را بررسی خواهیم کرد . اجرای دقیق موارد گفته شده مطمئنا می تواند مشکلات شما را حل و مرتفع کند .

مشکل هنگی و بوت نشدن اندروید باکس های تسکو

هنگی و بوت نشدن اندروید دستگاه یکی از مشکلات اندروید باکس تسکو می باشد که ممکن است کاربران خود را درگیر خود نماید . این حالت به دلایل سخت افزار و پردازنده ضعیف اندروید باکس های تسکو و همچنین به دلیل پرشدن حافظه یا … اتفاق می افتد . در این مواقع ممکن است بعد از روشن شدن دستگاه در لوگو تسکو گیر کند یا به اصطلاح بوت نشود .

در این حالت برای حل مشکل کافیست که اندروید باکس خود را ریست کنید . به دلیل اینکه به تنظیمات دسترسی ندارید برای ریست کردن می بایست به تنظیمات بوت مراجعه کنید . برای ورود به تنظیمات بوت آداپتور اندروید باکس را از برق جدا کنید و دکمه ورود به محیط بوت که معمولا در انتهای پورت av جایگذاری می شود را با چوب کبریت یا خلال دندان نگه داشته و آداپتور را متصل کنید . پس از چند ثانیه محیط بوت یا صفحه مشکی رنگی لود می گردد که با انتخاب گزینه factory reset می توانید این نوع مشکلات اندروید باکس تسکو خود را حل کنید.

اما در مواقعی علاوه بر موارد فوق فریم ویر دستگاه نیز ممکن است دستخوش تغیراتی شود که در این حالت امکان ورود به محیط بوت میسر نخواهد بود . برای این منظور باید دستگاه اندروید باکس خود را فلش کنید . برای این منظور نیاز مند فایل های فریمویر و flash tools خواهید بود . (برای فلش اندروید باکس خود پیشنهاد می کنیم تا به مراکز مجاز تعمیر اندروید باکس های تسکو مراجعه کنید زیرا ممکن است دستگاه شما را از خدمات گارانتی خارج کند )

مشکل روشن نشدن اندروید باکس های تسکو

روشن نشدن و کار نکردن از دیگر مشکلات اندروید باکس تسکو می باشد که ممکن است کاربران خود را درگیر خود نماید . روشن نشدن اندروید باکس می تواند دلایل زیادی را داشته باشد . اما معمولا به دلیل نوسانات برق یا نداشتن کیفیت سخت افزاری مناسب یا …. اتفاق می افتد . در اولین قدم ابتدا با رعایت ولتاژ و آمپر سلامت آداپتور خود را بررسی کنید . اگر چنانچه از آن اطمینان حاصل کردید آسیب های سخت افزاری در چیپست تغذیه یا ddr محتمل تر خواهد بود .

 

مشکل عدم اتصال به اینترنت

عدم اتصال به اینترنت یکی از مشکلات اندروید باکس تسکو و سایر اندروید باکس ها می باشد . اگر چنانچه عدم اتصال به اینترنت را در زمان بعد از اتصال موفق به وای فای مشاهده می کنید ، می توانید با تنظیم دقیق ساعت و تاریخ دستگاه به صورت دستی این مشکل را حل کنید . اما چنانچه مشکل عدم اتصال به وای فای دارید دستگاه اندروید باکس شما دچار خرابی چیپست یا مدول وای فای شده است .

مشکل عدم امکان نصب برنامه بر روی اندروید باکس های تسکو

عدم نصب برنامه از دیگر مشکلات اندروید باکس تسکو می باشد که در مواقعی ممکن است کاربران را درگیر خود نماید . این اتفاق بخاطر پر شدن حافظه داخلی یا سیستم عامل قدیمی یا … اتفاق می افتد . پیشنهاد می کنیم اگر چنانچه در مرحله خرید هستید از جدید ترین مدل های عرضه شده یعنی اندروید باکس با اندروید 13 برای خرید انتخاب کنید .

برای حل این مشکل پیشنهاد می کنیم ابتدا از آزاد بودن حافظه داخلی اطمینان حاصل کنید . سپس برنامه های مد نظر خود را منابع معتبر دریافت کنید . لازم به توضیح است تعدادی از برنامه ها و بازی های اندرویدی نیازمند سخت افزار یا gpu متناسب می باشد و در صورت عدم همخوانی امکان نصب برنامه یا بازی مورد نظر نخواهد بود .

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا مشکلات اندروید باکس تسکو را که ممکن است کاربران را درگیر خود نماید بررسی کنیم . در صورت وجود هر گونه سوال در مورد مشکلات اندروید باکس ، دربخش نظرات همین صفحه با ما در میان بگذارید .

پشتیبانی تکنومال
دیدگاه کاربران
30 دیدگاه
  • سينا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱:۲۰ ب٫ظ

    ببخشيد شماره پشتيباني تسكو باكس رو ميخواستم

    • پشتیبانی تکنومال ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۶:۱۳ ب٫ظ

      سلام ما همکاری با این شرکت نداریم

  • آرمن ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۸:۳۹ ب٫ظ

    سلام، اندروید باکس مدل TAB 100 من بعد از زدن دکمه پاور تا اونجایی که عکس کره زمین میاد بالا میاد ولی از این جلوتر نمیره که صفحه اصلی لود بشه. سعی کردم ریستش بکنم نمیدونم ریست نشد یا تاثیری نداشت. تو این حالت وقتی دکمه بین home و برگشت را می زنم تصویری از چند برنامه اندروید باکس را بصورت عمودی نشون میده و حتی میشه داخل برنامه هم شد ولی وقتی بر می گردیم دوباره به صفحه ای میاد که عکس ناقص کره زمین داره. . ممنون میشم راهنمایی کنید

    • پشتیبانی تکنومال ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۹ ق٫ظ

      با سلام اندروید باکس شما باید فلش بشه ولی بخاطر اینکه فریمویر های تسکو به صورت عمومی عرضه نشده باید برای فلش کردن دستگاهتون با پشتیبانی خود شرکت تسکو در تماس باشید

  • بهراد ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۷:۰۲ ب٫ظ

    با سلام و احترام
    روس دستگاه اندروید باکس تسکو تب دقیقا دکمه ریست کجا هست چون داخل AV را چک کردم چیزی نیست ممنون میشم کمک کنید بالا میاد صفحه اول گیر میکنه هی لود میشه صفحه

    • پشتیبانی تکنومال ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۰ ق٫ظ

      با سلام اندروید باکس شما باید فلش بشه ولی بخاطر اینکه فریمویر های تسکو به صورت عمومی عرضه نشده باید برای فلش کردن دستگاهتون با پشتیبانی خود شرکت تسکو در تماس باشید

  • علیرضا ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۰:۵۷ ق٫ظ

    سلام و درود
    ببخشید
    من دستگاه تازه راه اندازی کردم
    با کابل براحتی به مودم وصل میشه، سرعت تست میکنم، عااالیه، ولی وای‌فای مودم پیدا میکنه، رمز میدم کانکت میشه ولی از نت نمیشه استفاده کرد
    من اول فک کردم وای‌فای دستگاه مشکل داره ولی گوشیمو رو هات‌اسپات میذارم براحتی کانکت میشه و سرعت هم عالی ، ولی مودم اتصال پیدا میکنه ولی نت مودم نمیشه استفاده کرد، لطف میکنید راهنمایی کنید
    حتی مک آی‌پی دستگاه را هم وارد مودم کردم، لازم هست بگم گاهی وقتا نت وصل میشه ولی سرعت پایین و افتضاح هست
    مودم هم مشکلی نداره چون ۴تا گوشی و تبلت دارن از نت‌ش استفاده میکنن

    • پشتیبانی تکنومال ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۹ ق٫ظ

      با سلام موارد زیر رو چک کنید
      مطمئن باشید ساعت و تاریخ دستگاه به وقت محلی ایران دقیق تنظیم باشه
      برنامه هایی مانند شیرایت و زاپیا و و… روی دستگاه نصب نباشه
      دستگاه ریست فکتوری کنید
      درنهایت اگر مشکل حل نشده بود با کابل LAN اینترنت وصل کنید اگر اختلاف سرعت داشتید با پشتیبانی تسکو در میان بذارید

  • علیپور ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ / ۶:۴۲ ب٫ظ

    سلام
    دستگاه بعد از چند ثانیه روشن بودن خودش ریست می کند علت خاصی دارد ؟
    تشکر اگر راهنمایی بفرمایید

    • پشتیبانی تکنومال ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۴ ق٫ظ

      با سلام احتمال خرابی در فریمویر دستگاهتون وجود داره . دستگاه ریست فکتوری کنید درست نشه باید با خدمات پس از فروش تسکو تماس بگیرید و بخواید که دستگاه براتون فلش کنن

  • رضا ۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۹ ق٫ظ

    سلام
    برای فعال سازی فیلیمو پس از ورود به پروفایل و ثبت شماره موبایل کد ارسال می شود ولی با درج کد دریافتی در سیستم تنظیمات سیستم خطای کاربر جدید شناخته نشد می دهد

    • پشتیبانی تکنومال ۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۹ ق٫ظ

      با سلام و احترام برای این موضوع با پشتیبانی فیلیمو در ارتباط باشید

  • محمدمهدی ۲ فروردین ۱۴۰۳ / ۲:۲۶ ب٫ظ

    سلام من دستگاهو یکماه نیست خریدم به اینترنت وصله ولی ایکون های فیلمو و فیلم های خود فیلمو بالا نمیاره ریست فکتوریش کردم حالاهم دیگه نمیشه وارد اکانتش شد

    • پشتیبانی تکنومال ۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۹ ق٫ظ

      با سلام این مورد باید توسط خود شرکت تسکو بررسی شود

  • امیرحسین ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱:۰۰ ق٫ظ

    سلام خسته نباشید من تازه اندرید باکس تسکو گرفتم برای اشتراک هیچ پیغامی در داخل پنل پرفایل. نمیاره

    • پشتیبانی تکنومال ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۵ ق٫ظ

      با سلام ما هیچ همکاری با شرکت تسکو نداریم با خود شرکت تسکو در ارتباط باشید

  • امیر ۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۹:۵۰ ب٫ظ

    سلام خسته نباشید .
    جدیدا وقتی دارم فیلم با برنامه فیلیمو میبینم خطای پخش نشان داده میشه و میگه اتمام زمان دسترسی به سرور .
    میخواستم ببینم مربوط به چی میشه

    • پشتیبانی تکنومال ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۹ ق٫ظ

      با سلام نسخه اندروید تی وی فیلیمو و آخرین نسخش نصب کنید

  • علی ۲۰ دی ۱۴۰۲ / ۹:۳۶ ق٫ظ

    سلام و خسته نباشید برای فلش کردن اندروید باکس تسکو از چه سایتی استفاده کنیم جهت دانلود

    • پشتیبانی تکنومال ۲۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۵ ق٫ظ

      با سلام و احترام رام اندروید باکس تسکو به صورت عمومی عرضه نشده باید با خود شرکت تسکو در ارتباط باشید

  • مونا ۱۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۵ ب٫ظ

    دقیقا من هم همین مشکل ریستارت شدن پی در پی دارم هر چند دقیقه یکبار بعد از گذشت حدود ۱ سال . چرا این مشکل پیش میاد واقعا ؟؟؟دستگاه فقط ۱ سال درست کار میکنه ؟

    • پشتیبانی تکنومال ۱۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۳ ق٫ظ

      با سلام و احترام
      ریستارت شدن پی در پی می تونه به عوامل زیادی همچون نرم افزاری و خرابی آداپتور و معیوب بودن چیپست تغذیه مربوط باشه . پیشنهاد می کنیم از طریق بوت دستگاه ریست فکتوری رو انجام بدید و در صورت پا برجا بودن مشکل با خود شرکت تسکو در ارتباط باشید

  • جواد ۲۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۳ ق٫ظ

    سلام الان دو. ماهه که دستگاه تسکو مدل tab eco رو خریدم با اندروید 10 و نزدیک یک ماهه که دیگه خراب شده و همیشه موقع فیلم دیدن بعد از گذشت تقریبا 40 دقیقه تا یک ساعت از فیلم کلا هنگ میکنه و دیگه هیچ کار نمیشه کرد و فقط باید دستگاه رو از برق کشید و تا حداقل 10 دقیقه بعدش هم نباید به برق زد وگرنه بازم همینجور هنگ میکنه و برخی اوقات هم کلا نمیشه دیگه ادامه فیلم رو دید و دیگه بعد روشن شدن همش میره تو هنگ !!! اپدیت جدید رو هم انجام دادم هیچ چیز تغییر نکرد .قبل اینطوری نبود . استفاده ما از دستگاه فقط تماشای فیلم و سریال از فیلیمو و خود شبکه تسکو اونم هر از گاهی بود که اونم دیگه بر باد رفت

    • پشتیبانی تکنومال ۲۹ آذر ۱۴۰۲ / ۶:۴۳ ب٫ظ

      با سلام و احترام باید دستگاهتون از نظر نرم افزاری فلش کنید اگه حل نشه باید از نظر سخت افزاری بررسی شه

    • محمد ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۹ ب٫ظ

      سلام.. چندروزی دستگاه روشن میکنم صفحه نمایش حالت پرش داره و ثابت نمیشه.. کابل دستگاه هم. چک کردم سالمه

      • پشتیبانی تکنومال ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۸ ق٫ظ

        با سلام احتمالا پورت HDMI خروجی اندروید باکس یا ورودی تلوزیونتون مشکل داره . اگه دستگاهتون گارانتی داره از خود شرکت تسکو پیگیری بفرمایید

  • فرزاد ۲۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۸ ب٫ظ

    سلام از امروز صبح هر دقیقه یک بار اندروید باکس تسکو (tab eco) خودش ریستارت میشه و واقعا نمیدونم چیکار کنم
    با سایتشون هم که وارد قسمت پاسخگویی آنلاین شدم جواب ندادن
    تماس هم میگیرم پاسخ نمیدن
    لطفا راهنمایی کنید

    • پشتیبانی تکنومال ۲۶ آذر ۱۴۰۲ / ۶:۱۷ ب٫ظ

      با سلام و احترام موارد ابتدا زیر رو انجام بدین :
      دستگاه رو ریست فکتوری کنید
      آداپتور دیگه ای رو با رعایت ولتاژو آمپر تست کنید
      در نهایت اگه باز مشکل شما پا برجا بود باید دستگاه توسط خود شرکت تسکو فلش بشه

  • رسا ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۴ ب٫ظ

    سلام. مشکل عجیبی که من با آن مواجه هستم این است که گاه گاه به صورت بیصدا بوت میشود و در نتیجه هیچ صدایی از فیلم یا سریال پخش نمیشود. باید بارها و بارها ریست کنم تا با صدا بوت شود.
    ایده‌ای برای حل این مشکل دارید؟

    • پشتیبانی تکنومال ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۸ ق٫ظ

      رسا عزیز
      برای حل این مشکل شما باید دستگاه خودتون فلش بکنید . متاسفانه شرکت تسکو فریم ویر های دستگاه هاش در اختیار عموم قرار نمیده برای حل این مشکل می تونید با پشتیبانی خود شرکت تسکو در ارتباط باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *