آموزش نصب و بررسی مشکلات اندروید باکس شیائومی

مشکلات اندروید باکس شیائومی

در این مقاله قصد داریم تا مشکلات اندروید باکس شیائومی را چه در مرحله نصب و راه اندازی و چه در زمان استفاده مورد بررسی قرار دهیم . اجرای دقیق موارد گفته شده در این مقاله می تواند بسیاری از مشکلات شما را حل و مرتفع سازد .

آموزش نصب اندروید باکس شیائومی

بسیاری از مشکلات اندروید باکس شیائومی ، از عدم تجربه در استفاده از این اندروید باکس ناشیمی گردد . اما بعضی از مشکلات نیز وجود دارد که برای حل آن نیازمند دانش فنی در مورد استفاده از اندروید باکس ها می باشد که در این مقاله می خواهیم قدم به قدم همه موارد را به شما آموزش دهیم . برای نصب بعد از باز کردن جعبه و کارتن بسته بندی شما کابل hdmi  و آداپتور تغذیه و ریموت کنترل را به همراه خود اندروید باکس در اختیار خواهید داشت .

برای آغاز به کار اندروید باکس شیائومی خود لازم است تا آداپتور را به برق و اندرویدباکس و همچنین کابل hdmi خود را به تلوزیون یا نمایشگر و سر دیگر آن را به دستگاه خود متصل کنید . در این حالت دستگاه شروع به کار خواهد کرد . در این مرحله اجازه دهید تا اندروید باکس مرحله بوت را تکمیل کند . ( اولین بوت دستگاه ممکن است کمی به طول بیانجامد )

سپس لازم است تا کنترل یا ریموت را به اندروید باکس متصل کنید . برای انجام این کار کافیست تا باطری را داخل ریموت قرار دهید و مطابق راهنمای ظاهر شده در صفحعه تلوزیون دکمه چپ و دکمه ok یا همان وسط را برای چند ثانیه بگیرید تا اندروید باکس مراحل شناسایی و اتصال ریموت را تکمیل کند . (عدم اتصال ریموت به دستگاه یکی از مشکلات اندروید باکس شیائومی می باشد که ممکن است برای بعضی کاربران به وجود آید که در ادامه هر چه بیشتر در مورد این مشکل بحث و بررسی خواهیم داشت )

آموزش نصب و مشکلات اندروید باکس شیائومی

پس از آنکه ریموت به صورت موفقیت آمیز به اندروید باکس شما متصل گردید انیمیشن آموزشی جهت ارائه راهنمایی برای اتصال به اینترنت و تغیر زبان اندروید باکس ارائه می گردد . بعد از آن لازم است تا اندروید باکس خود را به وای فای یا lan متصل کنید . (اخیرا در بعضی از مدل ها ازجمله شیاومی یا نوکیا یا …. مشکل عدم اتصال به اینترنت در این مرحله گزارش شده است که دلیل آن فیلترینگ یا اعمال تحریم ها برای آی پی های ایران می باشد که با شیر و ارائه اینترنت آزاد می توان این مرحله را رد کرد )

پس از اتصال موفق اندروید باکس شیائومی به اینترنت لازم است تا حساب جیمیل خود را وارد کنید تا مراحل نصب و راه اندازی تکمیل گردد .  بعد از آن ، تی وی باکس آماده استفاده خواهد بود .

آموزش نصب و مشکلات اندروید باکس شیائومی

بررسی مشکلات اندروید باکس شیائومی

در این مرحله از مقاله قصد داریم تا بسیاری از مشکلات اندروید باکس شیائومی که ممکن است در زمان استفاده از آن رو به رو شوید را بررسی کنیم و بهترین راه حل را در اختیار شما قرار خواهیم داد . در ادامه نیز ما را همراهی کنید .

مشکل عدم اتصال به اینترنت در اندروید باکس شیائومی

عدم اتصال به اینترنت از جمله مشکلات اندروید باکس شیائومی است که توسط کاربران این مدل گزارش می گردد . همانطور که در بخش آموزش راه اندازی به آن اشاره شد اگر مشکل عدم اتصال به اینترنت را در اولین مرحله راه اندازی تجربه می کنید از فیلترینگ و تحریم سرور های گوگل برای ایران ناشی می گردد. برای حل این مشکل لازم است تا اینترنت آزاد را به روی اندروید باکس خود شیر کنید .

همچنین ممکن است با مشکل عدم اتصال به اینترنت را در مواقع دیگری نیز مشاهده کنید . اصلی ترین عاملی که باعث این اتفاق می گردد تنظیم نبودن ساعت و تاریخ در اندروید باکس شما می باشد . به تنظیمات دستگاه مراجعه کرده و ساعت و تاریخ دستگاه را به صورت دقیق تنظیم کنید . اگر چنانچه مشکل شما حل نشد کانکشن های خود نظیر مودم و فایروال مودم و از سالم بودن کابل خود اطمینان حاصل فرمایید .

همچنین اگر چنانچه از برنامه های تغیر آی پی استفاده می کنید مطمئن شوید که هیچ یک از این برنامه ها در حال اجرا نباشد . در نهایت اگر مشکل شما حل نشد می بایست اندروید باکس شیائومی خود را تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید .

مشکل عدم اتصال و کار نکردن ریموت

عدم اتصال ریموت یا کار نکردن آن یکی از مشکلات اندرویدباکس شیائومی می باشد که بیشتر از موارد دیگر کاربران این اندروید باکس درگیر آن می شوند . اگر چنانچه با این مشکل رو برو شدید ابتدا باطری های اندروید باکس خود را بررسی کنید . چنانچه از سلامت باطری ها اطمینان حاصل کردید مسیر زیر را طی کنید .

  • تنظیمات دستگاه را باز کنید
  • بخش برنامه ها یا همان All Apps وارد شوید
  • برنامه android tv remote service را انتخاب کنید
  • و حافظه کش و دیتا و دیفالت را با انتخاب گزینه های clear cache و clear data و clear defults  پاک کنید
  • اندروید باکس را ریستارت کرده و عملکرد ریموت را مجددا چک کنید

اگر مشکل همچنان باقی بود پیشنهاد می کنیم که اندروید باکس خود را با انتخاب گزینه reset factory به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید تا فریمویر دستگاه مجدادا مرتب گردد . اگر چنانچه ریست اندروید باکس نیز برای شما کارساز نبود ریموت کنترل شما دارای خرابی سخت افزاری می باشد . پیشنهاد می کنیم اگر درگیر خرابی ریموت کنترل هستید برای حل مشکلات اندروید باکس خود از ریموت ایر یا همان ایرموس برای این منظور استفاده کنید .

 

عدم نصب برنامه بر روی تی وی باکس شیائومی

عدم نصب برنامه از شایع ترین مشکلات تی وی باکس های شیائومی می باشد . بدلیل اینکه این نوع از تی وی باکس ها دارای سیستم عامل اندروید تی وی می باشند امکان نصب برنامه های اندروید موبایل را ندارند . این مورد ممکن است بسیاری از خریداران این مدل را که بدون اطلاع خریداری کرده اند با مشکل جدی مواجه کند .

پیشنهاد می کنیم اگر چنانچه قصد خرید تی وی باکس را دارید عدم امکان نصب بسیاری از برنامه ها و بازی های اندروید موبایل را در نظر بگیرید و همچنین می توانید از مدل های اندروید باکس 4k برای پیشگیری از این مشکل خریداری کنید . این مدل ها در کنار امکان نصب و اجرای انواع نرم افزار ها و بازی های اندروید موبایل وضوح تصویر 4k در حد تی وی باکس های شیائومی را در اختیار کاربران خود می گذارد .

البته روش هایی مانند نصب رام های غیر رسمی و … برای حل این مشکل وجود دارد . اما تعویض رام برای این منظور را به دلیل امکان ایجاد مشکلات سخت افزاری و خارج شدن دستگاه از گارانتی را توصیه نمی کنیم .

مشکلات اندروید باکس شیائومی و هنگ کردن آن

هنگ کردن از دیگر مشکلات اندروید باکس شیائومی و سایر اندروید باکس ها است که ممکن است بنا به دلایلی کاربران خود را درگیر این مشکل نماید . دلیل این اتفاق می تواند بیشتر به عوامل نرم افزاری مربوط شود . هنگی اندروید باکس می تواند خود را با کارکرد کند یا گیر کردن در مرحله بوت یا …. نشان دهد . روش حل هنگی اگر چنانچه به عوامل نرم افزاری مربوط شود بسیار آسان می باشد .

برای این منظور دو روش وجود دارد :

  • اگر دسترسی به تنظیمات دستگاه دارید  . به این بخش مراجعه کرده و از بخش درباره یا ” about ” گزینه بازگشت به تنظیمات کارخانه یا همان ” reset factory ” را بزنید تا فریم ویر دستگاه به حالت قبلی خود برگردد .
  • اگر اندروید باکس شما در مرحله بوت یا همان استارت اولیه گیر می کند و دسترسی به تنظیمات آن ندارید می توانید با نگه داشتن دکمه بوت یا ریست که معمولا در روی بدنه یا انتهای پورت av قرار داده می شود و اتصال همزمان برق ، به تنظیمات بوت دستگاه دسترسی یابید . در این حال با انتخاب گزینه reset factory فریمویر دستگاه خود را به حالت اولیه برگردانید .

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا بعضی از مشکلات اندروید باکس شیائومی را که ممکن است کاربران و خریداران این اندروید باکس را درگیر خود نماید را بررسی کنیم در صورت وجود هر گونه سوالی میتوانید با ما در ارتباط باشید یا آن را در بخش نظرات همین صفحه مطرح کنید .

پشتیبانی تکنومال
دیدگاه کاربران
10 دیدگاه
  • وحید ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۵:۰۶ ب٫ظ

    سلام برای نصب اندروید باکس کدوم منطقه یا کشور رو باید انتخاب کرد

    • پشتیبانی تکنومال ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۶:۵۱ ب٫ظ

      سلام اگه منطقه زمانی ایران وجود نداره باید ساعت و تاریخ به صورت دستی تنظیم کنید

  • شبنم ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ / ۳:۵۳ ب٫ظ

    سلام. تصویر خکد دستگاه‌میپره .مشکل چی‌میتونه باشه؟ ریست کروم. کابل عوض گردم و تلویزیون هم مشکلی نداشت اما می باکس تصویرش میپره.

    • پشتیبانی تکنومال ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۱:۱۰ ب٫ظ

      با سلام و احترم از قسمت تنظیمات display رزولوشن تصویرتون پایین بیارید

      • محمد سا ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۶:۱۴ ق٫ظ

        سلام من اندروید باکس شیامی سری دو را تازه خریداری کردم بعد توی تنظیمات ریموتش یه گزینه را روشت کردم کلا زبان چینی شد و تنظیمات هیچ کدوم کار نمی کنن چیکار کنم؟

        • پشتیبانی تکنومال ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۸ ق٫ظ

          با سلام و احترام برای پاسخ دقیق تر باید بفرمایید چه چیزی رو روشن کردید ولی به هر حال با ریست اندروید باکس از طریق بوت یا ریکاوری مود می تونید به تنظیمات کارخانه برگردونید

  • سلام ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۸:۲۹ ق٫ظ

    علت پرش ریز تصویر زمان میرا کست کردن گوشی به اندروید باکس شیائومی چیه ممنون میشم راهنمایی کنید

    • پشتیبانی تکنومال ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۳ ق٫ظ

      با سلام و احترام باید گوشی و اندروید باکستون روی یه وای فای مشترک باشه تا عملکرد بهتری از خودش نشون بده

  • مهدی رنجی ۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۵ ب٫ظ

    با درود
    اندروید باکس فیلمو استیک مدل fs-101 در اتصال به اینترنت و وای فای مشکل پیکر بندی آی‌پی دارد. تمام اتصالات اینترنت بررسی شد. سرعت اینترنت عالیست. مودم اینترنت وای فای رو چند بار خاموش روشن کردیم. اتصال به وای فای دستگاه فیلیمو استیک رو هم چند بار خاموش روشن کردیم. باز هم در اتصال پیکربندی آی‌پی را انجام نمیده. تاریخ و زمان دستگاه هم بر مبنای ساعت رسمی ایران و تاریخ صحیح تنظیم شده.
    لطفاً راهنمایی بفرمایید…
    سپاس از شکیبایی و محبت شما

    • پشتیبانی تکنومال ۷ آبان ۱۴۰۲ / ۵:۵۱ ب٫ظ

      با سلام و احترام
      در قدم اول اندروید باکستون رو به اینترنت دیگه ای مانند هات اسپات گوشیتون متصل کنید اگه مشکل همچنان پا برجا بود یه ریست فکتوری انجام بدید و به احتمال زیاد مشکلتون حل خواهد شد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *