راهنمای جامع اتصال اینترنت گوشی به اندروید باکس – هات اسپات گوشی به اندروید باکس

راهنمای اتصال اینترنت گوشی به اندروید باکس

اگر شما از آن دسته از کاربرانی هستید که می خواهید به جای استفاده از اینترنت مودم یا adsl یا …. اینترنت گوشی خود را به اندروید باکس خود متصل کنید یا به اصطلاح هات اسپات کنید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا در کنار آموزش جامع اتصال اینترنت گوشی به اندروید باکس از طریق هات اسپات ، مشکلات و مزایای این روش را بررسی کنیم تا انتها ما را همراهی کنید .

 همچنین مشاهده کنید : اتصال گوشی به اندروید باکس

مزایای استفاده و اتصال اینترنت گوشی به اندروید باکس

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که بخواهید بجای استفاده از اینترنت adsl یا … به اتصال اینترنت گوشی به روی اندروید باکس روی بیاورید . در ادامه نسبت به بررسی مزایای استفاده از هات اسپات می پردازیم .

  • اینترنتی که اپراتور همراه اول یا ایرانسل یا رایتل در اختیار کاربران خود می گذارد معمولا دارای سرعت بیشتری نسبت به سایر روش ها می باشند . با توجه به وضعیت فعلی اینترنت ثابت در بعضی از مناطق ، استفاده از اینترنت گوشی به اندروید باکس از طریق هات اسپات می تواند روش منطقی تری باشد .
  • برای اتصال به اینترنت ثابت نیازمند مودم adsl یا وایرلس خواهید بود که نیازمند صرف هزینه بیشتر می باشد . در این مواقع نیز اینترنت گوشی می تواند راه حل بسیار میفید و معقولانه ای باشد .
  • همچنین برای راه اندازی adsl نیازمند خط تلفن ثابت خواهید بود و اگر محل استفاده از اندروید باکس فاقد خط تلفن ثابت باشد برای حل مشکل نیازمند اتصال اینترنت گوشی به اندروید باکس از طریق هات اسپات خواهید بود .

معایب هات اسپات گوشی به اندروید باکس

تنها معایبی که می توان برای استفاده از هات اسپات گوشی در نظر داشت قیمت بالای اینترنت همراه در ایران می باشد . اگر شما بخواهید بسته های اینترنتی برای را خریداری کنید در مقایسه با اینترنت ثابت می بایست هزینه بیشتری را پرداخت کنید . که این مورد باید کسانی که هات اسپات گوس را برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند مد نظر قرار دهند .

روش اتصال اینترنت گوشی به اندروید باکس ( هات اسپات گوشی به اندروید باکس )

روشن کردن هات اسپات گوشی در گوشی های آیفون و اندروید کاملا متفاوت است . در ادامه نسبت به معرفی آن بر روی هر یک از این سیستم عامل ها خواهیم پرداخت .

تنظیم کردن هات اسپات در گوشی های اندروید

اندروید از محبوب ترین سیستم عامل های استفاده شده بر روی گوشی های تلفن همراه می باشد که به سادگی می توان از امکان هات اسپات آن استفاده کرد . برای انجام کار این مسیر ها را دنبال کنید .

فارغ از اینکه گوشی شما سونی، سامسونگ، هواوی، شیائومی و … باشد، نحوه فعال سازی هات اسپات گوشی‌های اندرویدی معمولا مانند هم است و تفاوت خیلی کمی با هم دارند. برای اتصال اینترنت گوشی اندرویدی به اندروید باکس کافی است مانند زیر عمل کنید.

  • به بخش تنظیمات settings گوشی اندرویدی خود بروید.
  • بخش “نقطه اتصال تلفن همراه و اتصال اینترنت” Mobile hotspot and tethering را پیدا کنید. این عبارت برای گوشی‌های مختلف مقداری متفاوت است. به عنوان مثال اگر گوشی شما سونی است در بخش تنظیمات گزینه “بیشتر” یا more را بزنید. می توانید با سرچ عبارت hotspot به این تنظیمات دسترسی داشته باشید
  • قسمت tethering & portable hotspot برای اشتراک‌گذاری اینترنت گوشی به اندروید باکس است. در گوشی‌های هواوی نیز باید از قسمت تنظیمات وارد بخش wireless & networks شوید سپس tethering & portable hotspot را انتخاب کنید.
  • پس از ورود به تنظیمات هات اسپات کافیست تا با انتخاب گزینه on آن را روشن کنید . پیشنهاد می کنیم تا رمز 8 رقمی نیز برای آن تعریف کنید تا اتصال امن بین اندروید باکس و گوشی شما برقرار شود .
  • پس از آن کافیست در هر بار استفاده از هات اسپات گوشی کرکره بالایی گوشی را به پایین کشیده و طبق تصویر زیر پس از روسن کردن دیتا هات اسپات را نیز روشن کنید .

اتصال اینترنت گوشی به اندروید باکس در اندروید

روش فعالسازی هات اسپات در گوشی های دارای سیستم عامل ios

روش روشن کردن هات اسپات در گوشی های آیفون کمی متفاوت تر از گوشی های دیگر است . برای روشن کردن هات اسپات پروسه زیر را طی کید . لازم به توضیح است که گوشی‌های آیفون و برخی از برندهای دیگر به گونه‌ای هستند که اگر مدت زمان طولانی بگذرد و هیچ دیوایسی به اینترنت گوشی وصل نشود، به طور خودکار هات اسپات خاموش خواهد شد. این در راستای حفظ سلامت باتری و عملکرد گوشی است. برای همین شاید نیاز باشد دوباره آن را روشن کنید.

  • وارد بخش تنظیمات Settings گوش آیفون خود شوید
  • گزینه Cellular را انتخاب کنید
  • قسمت Personal Hotspot را فعال کنید
  • برای ایجاد امنیت در اتصال گوشی به اندروید باکس ، روی اتصال هات اسپات، رمزگذاری کنید

نحوه اتصال اندروید باکس به اینترنت تلفن همراه

تا اینجای کار شما کاربر عزیز اندروید باکس توانسته اید هات اسپات را در گوشی اندرویدی یا آیفون خود فعال کنید . در این قسمت می بایست اتصال را به اندروید باکس خود برقرار کنید . برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید . لازم به توضیح است روش زیر برای مدل های اندروید باکس با اندروید 13 می باشد اما به طور کلی یکسان بوده و هیچ تفاوتی در تنظیمات وای فای در بین اندروید باکس ها و جود ندارد .

  • به تنظیمات اندروید باکس خود مراجعه کنید

فروشگاه اینترنتی تکنومال

  • از قسمت تنظیمات اندروید باکس خود گزینه network & internet را انتخاب کنید .

فروشگاه اینترنتی تکنومال

  • در مرحله آخر کافیست تا وای فای اندروید باکس خود را مطابق تصویر زیر روشن کرده و در قسمت avaliable networks گوشی خود را انتخاب کرده و رمزی را که برای آن در نظر گرفته بودید در مرحله بعد وارد کنید تا مراحل اتصال کامل گردد .

فروشگاه اینترنتی تکنومال

نکته بسیار ضروری : لازم است تا تاریخ و ساعت دستگاه خود را به صورت دقیق تنظیم کنید تا فایروال اندروید باکس اجازه دسترسی به شبکه اینترنت را داشته باشد برای این منظور مراحل زیر را طی کنید .

  • به تنظیمات اندروید باکس خود مراجعه کنید
  • گزینه device performance را انتخاب کنید
  • به تنظیمات date and time وارد شوید
  • ساعت و تاریخ را بر اساس محل ایران به صورت دقیق تنظیم کنید

فروشگاه اینترنتی تکنومال

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا روش اتصال اینترنت گوشی به اندروید باکس را در اختیار شما قرار دهیم . در صورت وجود هر گونه سوال در این رابطه یا سایر مشکلات اندروید باکس می توانید با پشتیبانی تکنومال در ارتباط باشید .

پشتیبانی تکنومال
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *