گیم باکس اندروید چیست ؟ + راهنمای انتخاب بهترین گیم باکس

گیم باکس اندروید چیست ؟

اگر به دنبال خرید گیم باکس اندروید هستید تا بسیاری از بازی های اندرویدی را در تلوزیون خود داشته باشید تا انتها ما را همراهی کنید تا به این سوال پاسخ دهیم که گیم باکس اندروید چیست ؟ و چه کاربردی را دارد ؟ همچنین در ادامه مقاله به نحوه انتخاب و خرید گیم باکس اندروید نیز خواهیم پرداخت .

گیم باکس اندروید چیست ؟

گیم باکس اندروید یک دستگاه کوچک است که به تلویزیون شما متصل می‌شود و به شما امکان می‌دهد بازی‌های اندروید را روی صفحه نمایش بزرگ بازی کنید. این دستگاه از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند و به شما امکان می‌دهد از طیف گسترده‌ای از بازی‌های ساده و سرگرم‌کننده گرفته تا بازی‌های اکشن و ماجراجویی و گرافیکی اندرویدی را در تلوزیون خود داشته و لذت ببرید.

گیم باکس های اندروید همان اندروید باکس هستند که سیستم عامل آن برای بهره برداری گیمینگ بهینه تر شده است تا اندروید باکس بتواند به راحتی با انواع کنترلر های بازی های مختلف ارتباط برقرار کند .

همچنین انواع مدل های گیم باکس اندروید دارای بازی ها و گیم های از پیش نصب شده می باشند که کاربر بتواند با راه اندازی دستگاه به انواع بازی های سازگار با گیم باکس دسترسی داشته باشد . همچنین همراه با گیم باکس اندروید لوازم جانبی لازم برای کنترل بازی ها مانند دسته بازی یا موس یا ایرموس ارائه می شود تا کاربر نیازی به خرید مجدد این لوازم نداشته باشد .

گیم باکس اندروید چیست ؟

کاربرد های گیم باکس اندروید

همانطور که به آن اشاره شد این باکس ها دارای سیستم عامل هوشمند می باشند که کاربرد های بسیار زیادی را علاوه بر بازی و گیم در اختیار شما می گذارد که به معرفی آن می پردازیم .

1) انواع مدل های گیم باکس اندروید دارای بازی های متنوعی در انواع رده های سنی نظیر جنگی و اتومبیل رانی و مسابقه ای و …. می باشند .

2) امکان نصب انواع بازی های اندرویدی توسط خود کاربر نیز وجود دارد

3) انواع مدل های گیم باکس همراه با دسته بازی هماهنگ با دستگاه و موس و …. ارائه می شوند تا کاربر دیگر نیازی به خرید لوازم گیمینگ در اندروید باکس نداشته باشد

4) در این دستگاه ها امکان اتصال به اینترنت از طریق وای فای و یا لن وجود دارد ضمنا می توانید با استفاده از مروگر کروم یا … در اینترنت وب گردی کرده و بازی های مورد علاقه خود را دانلود کنید .

5) امکان نصب بسیاری از برنامه های اندرویدی نظیر تلگرام و یا انواع vpn ها یا … همانند تلفن های همراه اندرویدی وجود دارد

6) امکان نصب و راه اندازی پلتفرم های نمایشی آنلاین نظیر فیلیمو و نماوا و آپارات و …. در اندروید باکس خواهید داشت .

7) همانند سیستم های تلوزیون های هوشمند امکان انتقال تصویر از گوشی به اندروید باکس از طریق میراکست یا ایر پلی وجود دارد .

و هزاران کاربرد دیگر که همهی آن ها را می توانید علاوه بر بازی یا گیم در تلوزیون خود داشته باشید . اما لازم است که در هنگام انتخاب و خرید اندروید باکس مواردی را در نظر داشته باشید که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم .

انواع مدل های گیم باکس تکنو باکس
مشاهده همه
قیمت اصلی 4,900,000 تومان بود.قیمت فعلی 4,049,000 تومان است.

گیم باکس اندروید تکنو باکس مدل K8 MAX

قیمت اصلی 4,900,000 تومان بود.قیمت فعلی 4,150,000 تومان است.

گیم باکس اندروید technobox t95z pro

قیمت اصلی 4,900,000 تومان بود.قیمت فعلی 4,099,000 تومان است.

گیم باکس اندروید تکنوباکس مدل t95 pro

گیم باکس اندروید یا اندروید باکس

در قسمت قبل به این سوال پاسخ دادیم که گیم باکس اندروید چیست ؟ اما به دلیل آنکه بسیاری از گیم باکس های موجود در بازار ساختار فیزیکی و سخت افزاری یکسانی با انواع مدل های اندروید باکس برای بازی دارند در انتخاب و خرید این گجت ها با اولویت گیمینگ باید به مواردی که در ادامه به آن می پردازیم توجه کنید .

1) انواع مدل های گیم باکس اندروید تکنوباکس موجود در بازار دارای سیستم عامل بهینه تر و سازگار تر با بازی هستند و عملکرد آن ها به طور اختصاصی در محصولات تکنوباکس برای ارتباط بهتر با کنترلر های بازی بهینه تر شده است .

2) انواع مدل های گیم باکس اندروید تکنوباکس دارای دسته بازی یا موس می باشند . در حالی که اگر اندروید باکس را برای بازی خریداری کنید نیازمند خرید ایرموس یا دسته بازی اندروید باکس خواهید بود .

  • به دلیل تنوع بازی های اندرویدی ممکن است نتوانید بازی های هماهنگ با دسته بازی را در اندروید باکس خود داشته باشید . اما در دستگاه های گیم باکس اندروید تکنو باکس بیش از 70 بازی دیتا دار و گرافیکی هماهنگ نصب شده است . علاوه بر آن با استفاده از نرم افزار های نصب شده بر روی دستگاه و راهنمایی های ارائه شده در دفترچه راهنمای محصول می توان همه نوع بازی ها را در گیم باکس اندروید تکنوباکس اجرا کرد .

مشاهده و بررسی و خرید انواع مدل های  اندروید باکس 

اندروید باکس beelink gt king s922x

ویژگی های دسته بازی های گیم باکس اندروید

همانطور که در قسمت مربوط به ” اندروید باکس چیست ؟ ” نیز به آن اشاره گردید این گجت ها دارای سیستم عامل اندروید می باشند . بنابر این هر نوع دسته بازی که از سیستم عامل اندروید پشتیبانی کند می تواند بر روی گیم باکس اندروید نیز کارایی داشته باشد . اما نقطه قابل توجه در مدل های گیم باکس اندروید تکنو باکس سیستم عامل بهینه تر شده و امکان بهره مندی از طیف گسترده تری از کنترلر های بازی های اندرویدی را دارد .

 

دسته بازی های مناسب گیم باکس اندروید در دو حالت بلوتوثی یا وایرلس دانگل دار می باشند . برای استفاده همزمان از دو دسته بلوتوثی باید اندروید باکس یا گیم باکس شما از دو دسته همزمان پشتیبانی کند ولی انواع دسته بازی های دانگل دار به دو صورت جفت و تکی تولید و عرضه می گردند .

دسته بازی گیم باکس اندروید

انواع بازی های اندرویدی

در ادامه پاسخ به سوال گیم باکس اندروید چیست ؟ اشاره به این نقطه خالی از لطف نیست که تنوع برنامه نویسی و طراحی های وسیعی برای بازی های اندرویدی وجود دارد . ممکن است بعضی از بازی های اندرویدی برای صفحه لمسی طراحی شده باشند که در اینصورت دسته بازی بر روی این بازی ها حتی بر روی گوشی نیز کارایی نخواهد داشت در این صورت می توانید با استفاده از راهنمای محصول قرار داده شده در جعبه ، بازی مورد نظر را بر روی گیم باکس اندروید تکنوباکس اجرا کنید .

درصورتی که بازی مورد نظر از کنترلر های دسته بازی پشتیبانی نماید می توانید به راحتی بازی خود را از منابع مختلفی مانند مایکت بازار یا گوگل پلی یا وب یا … در یافت کرده و به راحتی با دسته بازی خود از آن بهره ببرید .

همچنین بازی هایی که از انواع دسته بازی پشتیبانی می کنند یا بازی های نصب شده بر روی گیم باکس اندروید تکنوباکس هیچ گونه پیش نیاز و سختی در اجرای بازی نخواهند داشت .

بازی های نصب شده بر روی گیم باکس اندروید

 گیم استیک چیست ؟

در ابتدای مقاله گیم باکس اندروید چیست ؟ توضیح مفصلی در مورد گیم باکس دادیم . اما گیم استیک نمونه تقریبا مشابهی به گیم باکس اندروید هستند که به صورت جمع و جور در ابعاد و اندازه کمی بزرگتر از یک فلش هستند که از طریق خروجی hdmi تعبیه شده بر روی آن بدون نیاز به کابل hdmi به تلوزیون متصل می شوند . گیم استیک ها در دو نوع سیستم عامل اندروید یا لینوکس تولید و عرضه می شوند . اما گیم استیک ها نسبت به گیم باکس های اندروید محدودیت هایی دارند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم .

درصورتی که بازی مورد نظر از کنترلر های دسته بازی پشتیبانی نماید می توانید به راحتی بازی خود را از منابع مختلفی مانند مایکت بازار یا گوگل پلی یا وب یا … در یافت کرده و به راحتی با دسته بازی خود از آن بهره ببرید .

گیم باکس بخریم یا گیم استیک

همانطور که در قسمت قبل نیز به آن اشاره شد گیم استیک ها محدودیت هایی دارند که باعث می شود گیم باکس برتری بالاتری را نسبت به آن داشته باشد که به مقایسه این دو می پردازیم :

اولین و عمده ترین تفاوتی که می تواند به گیم باکس اندروید برتری ببخشد سخت افزار آن می باشد . گیم استیک ها به دلیل ساختار کوچکتر از سخت افزاری بسیار ضعیف تری نسبت به گیم باکس اندروید برخوردار هستند . که فقط توانایی آن ها را برای اجرای بازی ها و گیم های دو بعدی و قدیمی محدود کرده است . به عبارتی دیگر گیم استیک ها دارای پردازشگر مرکزی ضعیف تر و حافظه رم و ذخیره سازی کمتری دارند . و نبود پردازشگر گرافیکی بر روی آن ها باعث شده است که از بازی های گرافیکی بی بهره باشید .

گیم استیک چیست ؟

دومین عامل دیگری که می تواند نسبت به گیم باکس های اندرویدی برتری ببخشد عدم امکان نصب بازی های مورد نظر خود کاربر است . در گیم باکس های اندروید امکان دانلود و اضافه کردن بازی های مختلف اندرویدی توسط خود کاربر وجود دارد در حالی که کاربران گیم استیک ناچار به استفاده از بازی های از پیش نصب شده است

با توجه به موارد بالا و مقایسه های انجام شده انتخاب گیم باکس اندروید برتری و مزیت های بیشتری را برای کاربر خود خواهد شد . و می تواند تا حدود زیادی انتظارات شما را از یک کنسول بازی برآورده سازد .

راهنمای خرید گیم باکس اندروید

در قسمت فوقانی مقاله گیم باکس اندروید چیست ؟ نسبت به معرفی کاربرد های این کنسول های بازی پرداختیم اما با توجه به تعدد بسیار زیاد انواع مدل های گیم باکس اندروید موجود در بازار توجه شما را به راهنمای انتخاب بهترین مدل های موجود در بازار جلب می کنیم .

پردازنده مرکزی یا cpu

اولین عامل تاثیر گذار در عملکرد اندروید باکس یا گیم باکس اندروید ، پردازنده مرکزی یا همان cpu می باشد . اگر چنانچه دستگاه شما  پردازنده قوی برای پاسخگویی به مقاصد گیمینگ را نداشته باشد در اینصورت نمی توانید برای اجرای بازی های اندرویدی روی آن حساب باز کنید . معمولا دستگاه هایی که دارای آخرین نسل پردازنده های املاجیک یا راکچیپ یا اولوینر را دارند نقش خوبی را از خود برای مقاصد گیمینگ نشان می دهند .

پردازنده مرکزی یا cpu

همانند پردازنده مرکزی گرافیک یا همان gpu برای کسانی که قصد خرید گیم باکس دارند مهم است . اگر گرافیک نیز وظیفه خود را بخوبی انجام ندهد شاهد لگ یا عدم اجرای بازی های گرافیکی خواهیم بود . اما به دلیل آنکه واحد و تراشه گرافیکی توسط پردازنده مرکزی تعیین می شود و در تمامی مدل ها با cpu یکسان ، واحد گرافیکی نیز یکسان می باشد توجه و دقت در انتخاب مدلی با بهترین پردازنده مرکزی کافی می باشد .

حافظه رم و رام

کاربرانی که قصد خرید گیم باکس اندروید دارند بایستی به میزان حافظه رم و نوع آن دقت کافی داشته باشند . معمولا گیم باکس هایی که برای بازی های گرافیکی انتخاب می شود باید حداقل رم 4 گیگابایت داشته باشند . همچنین با انتخاب بالاترین ظرفیت ذخیره سازی رام می توانید امکان نصب بازی های بیشتری را در اختیار داشته باشید .

سیستم عامل

آخرین عامل تاثیر گذار در اجرای بازی سیستم عامل می باشد . همانطور که در بالا به آن اشاره شد در کنار انتخاب سخت افزار قوی ، باید فریم ویر و سیستم عامل برای مقاصد گیمینگ بهینه شده باشند و کرنال فریم ویر گیم باکس مورد نظر توانایی ارتباط با انواع کنترلر های بازی های موجود را داشته باشد . لازم به توضیح است تمامی گیم باکس های عرضه شده توسط فروشگاه تکنومال که با برند تکنوباکس به فروش می رسند دارای فریم ویر بهینه برای انواع بازی های اندرویدی می باشند .

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا پاسخی جامع به سوال ” گیم باکس اندروید چیست ؟ ” بدهیم . در صورت وجود هر گونه سوال در مورد این محصول یا مدل های گیم باکس اندروید تکنوباکس می توانید با کارشناسان فروشگاه تکنومال در ارتباط باشید .

 

 

گیم باکس اندروید چیست ؟

گیم باکس اندروید انواع دیگری از کنسول های بازی می باشد که به راحتی به هر نوعی از تلوزیون ها متصل و امکان اجرای بازی های اندرویدی را در تلوزیون خواهید داشت

آیا گیم باکس اندروید علاوه بر گیم کاربرد دیگری دارد ؟

بله علاوه بر بازی می توانید بسیاری از نرم افزار های اندروید و پلتفرم های نمایشی آنلاین نظیر فیلیمو و نماوا و … را نیز داشته باشید

پشتیبانی تکنومال
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *