تعمیر اندروید باکس

تکنومال - تعمیر اندروید باکس

چگونگی پیدا کردن مشکل و تعمیر اندروید باکس

یکی از بزرگترین ملاک ها در انتخاب بهترین مدل و خرید اندروید باکس  بررسی وضعیت تعمیری و امکان تعمیر در حوزه جغرافیایی فروش کالا می باشد . اما آنچه که مهم است بسیاری از مشکلاتی که در این نوع دستگاه های هوشمند به وجود می آید بسادگی قابل حل می باشد. در این مقاله قصد داریم تعدادی از مشکلات شایع در آن و روش های حل و تعمیر اندروید باکس را بررسی کنیم.


برای مشاهده مقاله ” بهترین اندروید باکس های 2023 ” کلیک کنید


چگونگی پیشگیری از خرابی در اندروید باکس

در این قسمت میخواهیم عواملی که منجر به خرابی در ایین اندروید باکس می شود را بررسی کنیم . اگر چنانچه کاربر این موارد را در استفاده از دستگاه خود رعایت بکند به طور یقین هیچ گاه نیازی به استفاده از این مقاله نخواهد داشت.

انتخاب و خرید اندروید باکس

اولین قدم در پیشگیری از خرابی اندروید باکس که کاربر هیچ گاه احتیاج به تعمیر اندروید باکس پیدا نمی کند انتخاب نوع و مدل آن است . دقت در انتخاب برند و مدل های معتبر اولین قدم هست که میتواند کاربر را از تعمیر اندروید باکس در آینده دور نگه دارد.


همچنین برای مشاهده ” گیم باکس اندروید ” کلیک کنید ….


لازم به توضیح است که مدل های موجودر تکنومال توسط خود این شرکت از شرکت سازنده خریداری و وارد کشور شده که به طبع نهایت دقت را در انتخاب و مراحل تولید داشته است.

ازجمله عواملی که کیفیت ساخت اندروید باکس تاثیر گذار هست نوع پردازنده مرکزی دستگاه است . معمولا اندروید باکس های دارای پردازنده راکچیپ و یا allwinner و یا املاجیک کیفیت های خوبی برخوردار هستند.

تکنومال - تعمیر اندروید باکس

استفاده از محافظ برق

از جمله اقدامات پیشگیرانه دیگر که کاربر را از تعمیر اندروید باکس بی نیاز می کند استفاده از محافظ نوسانات برق می باشد . اکثر مدل ها برق و انرژی الکتریکی خود را از طریق آداپتور تغذیه 5 ولت دریافت می کنند که نوسانات برق می تواند صدمات جدی به آداپتور یا مدار الکترونیکی دستگاه وارد نماید .

 

مراقبت نرم افزاری

تعدادی از اقدامات نا درست و ناصحیح در قسمت نرم افزاری اندروید باکس موجب می شود که کاربر به سراغ تعمیر اندروید باکس خود برود . از جمله این استفاده های نادرست و ناصحیح می توان به عدم استفاده از آنتی ویروس معتبر و یا استفاده از نرم افزار های تایید نشده یا در تضاد با فریم ویر اندروید تی وی اشاره کرد .

علل خرابی اندروید باکس

اندروید باکس ها می توانند به دلایل مختلفی خراب شوند. برخی از دلایل رایج عبارتند از:

  • خرابی سخت افزار: خرابی سخت افزار شایع ترین علت خرابی اندروید باکس است. این می تواند شامل خرابی برد اصلی، حافظه، پردازنده یا سایر اجزای سخت افزاری باشد.
  • خرابی نرم افزار: خرابی نرم افزار نیز می تواند باعث خرابی اندروید باکس شود. این می تواند ناشی از نصب یک برنامه ناسازگار، بروزرسانی نادرست سیستم عامل یا سایر مشکلات نرم افزاری باشد.
  • آسیب فیزیکی: اندروید باکس ها می توانند در اثر ضربه، افتادن یا سایر آسیب های فیزیکی خراب شوند.

بررسی وضعیت

اولین قدم برای تعمیر دستگاه بررسی مشکل و علایم ظاهری دستگاه است .

در حالت اول دستگاه اندروید باکس دارای کارکرد طبیعی است ولی و جود بعضی از مشکلات مانند هنگی – ریبوت شدن پی در پی – عدم اجرای بخشی از صفحات رابط کاربری – سیاه شدن صفحه – ….. بوده که موجب نا رضایتی کاربر می گردد.

حالت دوم   کاربر از اندروید باکس قادر به استفاده نبوده و کلا هیچ خروجی تصویری بر روی تلوزیون مشاهده نمی گردد ولی بعض از علایم ظاهری مانند روشن شدن چراغ ها و صفحه دیجیتالی مشهود می باشد .

حالت آخر  کاربر هیچ گونه علایم ظاهری در دستگاه و تلوزیون خود مشاهده نمی کند .

راه های تعمیر اندروید باکس

دلیل اینکه کاربر با حالت اول رو برو می گردد عدم رعایت مراقبت های نرم افزاری بوده که باعث شده قسمتی از فریم ویر دستگاه دچار به هم ریختگی شود که با فلش یا آپدیت فریم ویر دستگاه از طریق رایانه این مشکل را کاملا حل می کند.و نیازی به تعمیر اندروید باکس از نظر سخت افزاری نمی باشد.

  • در حالت دوم هم عدم مراقبت های نرم افزاری مخرب تر بوده و باعث شده کل فریم ویر دستگاه آسیب ببیند که در این حالت نیز آپدیت فریم ویر مطمنا مشکل شما را حل می کند .
  • در حالت سوم نیز آپدیت فریم ویر یا فلش دستگاه می تواند احتمالا مشکلات کاربر را مرتفع سازد . زیرا گاها مشاهده شده که بر اثر آسیب فریم ویر دستگاه هیچ گونه علایم ظاهری در کالا مشاهده نمی گردد . ولی در این مورد اگر چنانچه فلش دستگاه مشکل را حل نکرد نیاز به بررسی آسیب های سخت افزاری کالا می باشد .

کاربران محترم باید در نظر داشته باشند که در صورت مواجهه با هریک از مشکلات بالا باید از اتصال دستگاه به اداپتور و یا برق خودداری کند زیرا در مواقعی که فریم ویر نیاز به آپدیت دارد اگر توجه نشود آسیب های سخت افزاری در پی خواهد داشت.

اقدامات اولیه برای تعمیر اندروید باکس

پیش از هر اقدامی موارد زیر را انجام داده تا از خرابی سخت افزاری یا نرم افزاری اندروید باکس خود مطمئن شوید .

  1. اندروید باکس را خاموش کنید و آن را به مدت 30 ثانیه از برق جدا کنید .
  2. اگر تصویر بر روی صفحه تلوزیون ظاهر شد دو باره از برق جدا کرده و از طریق بوت دستگاه ریست فکتوری را انجام دهید . برای ورود به محیط بوت دکمه reset را که معمولا در انتهای پورت av قرار دارد با چوب کبریت گرفته و آداپتور را متصل کرده و تا زمان لود صفحه بوت دکمه را رها نکنید . پس از بالا آمدن صفحه گزینه wipe data / reset factory را بزنید .
  3. در صورت عدم امکان ورود به محیط بوت یا حل نشدن مشکل مرحله بعد را امتحان کنید .

آموزش تعمیر اندروید باکس از طریق آپدیت فریم ویر و فلش دستگاه

برای فلش کردن دستگاه شما به یک رایانه و کابل یو اس بی دو طرفه از نوع دیتا نیاز دارید .حتما توجه کنید که کابل از نوع انتقال دیتا باشد . برای انجام کار کافیست با توجه به پردازنده دستگاه خود نرم افزار مربوطه را نصب کنید که برای اندروید باکس های دارای پردازنده املاجیک نرم افزار amlogic burn tools و برای پردازنده های سری allwinner نرم افزار phoenx suit استفاده می گردد.

پس از نصب نرم افزار فایل فریم ویر دستگاه خود را از سایت رسمی شرکت سازنده دریافت و بر روی نرم افزار آپلود کنید . و اجازه بدهید که نرم افزار به طور کامل فایل را شناسایی و آپلود کند .

در اخرین مرحله با نگه داشتن دکمه بوت دستگاه خود و اتصال کابل بین کامپیوتر و قسمت usb 1 دستگاه خود , نرم افزار خود به خود دستگاه را شناسایی و اقدام به آپدیت فریم ویر می کند . لازم به توضیح است که نباید در تمامی این مراحل آداپتور به برق متصل باشد و قبل از اتصال کابل دکمه بوت نگه داشته و سپس کابل متصل گردد .

تکنومال - تعمیر اندروید باکس

 

اگر چنانچه در مراحل فلش و یا تعمیر اندروید باکس خود دچار مشکل شدید حتما با پشتیبانی تکنومال مشکل خود را در میان بگذارید تا بهترین راه حل برای شما ارایه گردد. در مقالات بعدی به صورت تخصصی راهنمای فلش را برای هریک از مدل ها با فایل های رسمی در سایت درج خواهیم کرد.

فروشگاه تخصصی تکنومال عرضه کننده مستقیم اندرویدباکس در بازار ایران میباشد که برای اولین بار در سطح بازار ایران تمامی اندروید باکس های موجود در انبار خود را برای تمامی خریداران عزیز با گارانتی معتبر 6 ماهه عرضه میکند بگونه ای که خریداران عزیز با هرگونه مشکلی در هر کدام از مراحل خرید،راه اندازی و استفاده از دستگاه مواجه شوند کارشناسان ما بصورت 24 ساعته اماده ارائه راهنمایی و حل مشکلات برمیایند.

آیا تعمیر این اندروید باکس در این مرکز انجام می شود ؟

بله ولی نیاز است ابتدا با برقراری تماس با بخش پشتیبانی راهنمایی های لازم را در یافت کنید

برطرف کردن هنگی اندروید باکس چگونه است ؟

برای برطرف کردن هنگی اندروید باکس کافی است فریم ویر اندروید باکس خود را آپدیت کنید

فلش کردن اندروید باکس چگونه است ؟

فلش کردن یا آپدیت فریم ویر روش یکسانی دارند که از طریق کامپیوتر انجام می پذیرد

 

 

 

پشتیبانی تکنومال
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *