معرفی و بررسی اندروید باکس با گیرنده دیجیتال و رسیور دار

اندروید باکس با گیرنده دیجیتال و رسیور دار

اگر به دنبال خرید اندروید باکس با گیرنده دیجیتال هستید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا علاوه بر بررسی تفاوت های اندروید باکس های معمولی با این نوع اندروید باکس ها ، نسبت معرفی انواع مدل های اندروید باکس رسیور دار یا دارای گیرنده دیجیتال بپردازیم .  همچنین در ادامه به این مسئله خواهیم پرداخت که آیا این نوع اندروید باکس ها ارزش خرید دارند یا نه .

اندروید باکس با گیرنده دیجیتال یا رسیور دار

به طور کلی اندروید باکس ها که اندازه هایی در ابعاد کف یک دست دارند و به به هر نوعی از نمایشگر ها اعم از تلوزیون های قدیمی و ساده و پروژوکتور و … متصل و امکانات تلوزیون هوشمند و حتی فراتر را در اختیار شما قرار می دهد . اندروید باکس های با قابلیت گیرنده دیجیتال انواعی از اندروید باکس ها می باشد که در کنار هوشمند سازی تلوزیون های شما امکان بهره مندی و دریافت سیگنال های صدا و سیما بریای دریافت  شبکه های تلوزیونی را در اختیار کاربران خود قرار خواهد داد .

لازم به توضیح است که گیرنده های دیجیتال معمولی یا همان ستاپ باکس (setupbox) با اندروید باکس ها کاملا متفاوت هستند و امکان هوشمند سازی تلوزیون شما و کاربرد های اندروید باکس را که در ادامه نسبت به بررسی آن می پردازیم نخواهند داشت . درحالی که بعضی از مدل های اندروید باکس همراه با گیرنده دیجیتال داخلی ارائه می گردند .

لازم به توضیح است که گیرنده های دیجیتال معمولی یا همان ستاپ باکس (setupbox) با اندروید باکس ها کاملا متفاوت هستند و امکان هوشمند سازی تلوزیون شما و کاربرد های اندروید باکس را که در ادامه نسبت به بررسی آن می پردازیم نخواهند داشت . درحالی که بعضی از مدل های اندروید باکس همراه با گیرنده دیجیتال داخلی ارائه می گردند .

کاربرد های مدل های اندروید باکس با گیرنده دیجیتال

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد ، به طور کلی اندروید باکس ها برای هوشمند سازی تلوزیون ها یا حتی بهره مندی از امکانات بیشتر برای خود تلوزیون های هوشمند طراحی و تولید شده اند . در قسمت زیر نسبت به بررسی تعدادی از کاربرد های انواع مدل های اندروید باکس رسیور دار یا گیرنده دیجیتال می پردازیم .

  • همانطور که از نام آن مشخص است اندروید باکس ها با سیستم عامل اندروید موبایل یا همان اندروید اصلی به بازار عرضه شده اند بنابر این شما با اتصال آن به تلوزیون خود قادر به نصب و اجرای انواع نرم افزار ها و بازی ها به روی اندروید باکس خود خواهید بود .(لازم به توضیح است که برای اجرای باز در کنار انتخاب سخت افزار های قوی تر یا مدل های اندروید باکس گیمینگ ، باید خود بازی نیز از کنترلر های اندروید باکس پشتیبانی کند در غیر این صورت نیازمند شبیه سازی با برنامه های واسطه خواهید بود ).
  • انواع مدل های اندروید باکس حتی اندروید باکس با گیرنده دیجیتال امکان نصب انواع سرویس های نمایشی آنلاین نظیر فیلیمو یا نماوا یا سرویس های نمایشی iptv را دارند .
  • اندروید باکس ها را می توان از طریق وای فای یا از طریق کابل lan یا وای فای به اینترنت متصل کرده و از طریق مروگر های موجود در اینترنت وبگردی کرد .
  • اندروید باکس ها امکان اتصال گوشی را دارند و می توان از طریق اپلیکیشن هایی مانند میراکست یا ایر پلی یا … تصویر اسکرین صفحه گوشی تبلت یا موبایل را به تلوزیون انتقال داد .
فروشگاه اینترنتی تکنومال

اندروید باکس هیبریدی چیست ؟

اندروید باکس های هیبریدی یا همان Hybrid tvbox نوعی از اندروید باکس ها هستند که به تیونر یا رسیور داخلی مجهز شده اند و می توانند سیگنال های تلوزیونی ماهواره ای و زمینی را دریافت کرده و در تلوزیون یا نمایشگر شما به نمایش بگذارند . به طور کلی انواع مدل های اندروید باکس با گیرنده دیجیتال یا رسیور دار را اندروید باکس هیبریدی نیز می گویند .

 معرفی انواع مدل های اندروید باکس با گیرنده دیجیتال

در این قسمت تعدادی از مدل هایی که قابلت دریافت سیگنال های شبکه تلوزیونی را دارند مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد که بتوانیم در ادامه هر چه بیشتر در مورد ارزش خرید این نوع اندروید باکس ها بحث و بررسی داشته باشیم .

اندروید باکس mecool kt1

kt1 یکی از جدیدترین اندروید باکس های هیبریدی میکول می باشد که در اواسط سال 2020 روانه بازار شد این اندروید باکس به پردازشگر مرکزی s905 x4 شرکت املاجیک مجهز شده است این اندروید باکس با بهره گیری از 2 گیگابایت برای حافظه رم و 16 گیگابایت به سیستم عامل اندروید 10 از نوع اندروید تی وی مجهز شده است . قیمت فروش برای این محصول در سایت های بین المللی در حدود 150 دلار می باشد .

نقاط منفی محصولنقاط مثبت محصول
  • قیمت بالا
  • سخت افزار نسبتا ضعیف
  • دارای گیرنده دیجیتال و رسیور داخلی
اندروید باکس با گیرنده دیجیتال

اندروید باکس mecool m8s plus

M8S PLUS از محصولات دیگر اندروید باکس رسیور دار شرکت میکول است که با نسل اولیه تراشه های شرکت املاجیک سری S905D همراه شده است . M8S PLUS با 1 گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی تولید شده است . که سیستم عامل آن با ورژن اندروید 7.1 از نوع اندروید تی وی تکمیل کننده کارایی آن خواهد بود . این اندروید باکس نیز در فروشگاه های رسمی میکول با قیمت 120 دلار به فروش می رسد .

نقاط منفی محصولنقاط مثبت محصول
  • قیمت بالا
  • سخت افزارضعیف
  • سیستم عامل قدیمی
  • دارای گیرنده دیجیتال و رسیور داخلی
اندروید باکس رسیور دار

اندروید باکس mecool kII PLUS

اندروید باکس MECOOL K2 از دیگر مدل های دیگر اندروید باکس با گیرنده دیجیتال می باشد که با پردازشگر مرکزی AMLOGIC S905D تولید و روانه بازار شده است . این اندروید باکس هم با 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار شده است که سیستم عامل آن اندروید 6 بوده و در بازار های بین المللی به قیمت 118 دلار به فروش می رسد . با توجه به سخت افزار و نرم افزار این اندروید باکس قدیمی بوده و خرید آن توصیه نمی گردد.

نقاط منفی محصولنقاط مثبت محصول
  • قیمت بالا
  • سیستم سخت افزاری و نرم افزاری بسیار قدیمی
  • دارای گیرنده دیجیتال داخلی



اندروید باکس با گیرنده دیجیتال

اندروید باکس K1 PLUS

اندروید باکس K1 PLUS از دیگر مدل های اندروید باکس رسیور دار هیبریدی دارای گیرنده دیجیتال داخلی می باشد که با اندروید 7.1 به کمک تراشه 4 هسته ای AMLOGIC S905D و 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی عملیات هوشمند سازی تلوزیون شما را تکمیل خواهد کرد . قیمت این محصول نیز در زمان ارائه 123 دلار بود که هم اکنون خط تولید آن متوقف شده است .

نقاط منفی محصولنقاط مثبت محصول
  • قیمت بالا
  • سیستم سخت افزاری بسیار قدیمی
  • دارای گیرنده دیجیتال داخلی
فروشگاه اینترنتی تکنومال

آیا اندروید باکس رسیور دار یا گیرنده دیجیتال ارزش خرید دارد یا نه ؟

با توجه به افزایش محبوبیت انواع IPTV ها و سرویس های نمایشی آنلاین در بین کاربران کم کم بازار های اندروید باکس های دارای گیرنده دیجیتال یا هیبریدی به انزوا می روند به طوری که تولید کنندگان اندروید باکس چند سالی هست که دیگر تمایلی به تولید این نوع اندروید باکس ها از خود نشان نمی دهند . بنابر این در حال حاظر تمامی اندروید باکس های هیبریدی موجود در بازار بسیار قدیمی بوده و از سیستم بروز تر محروم می باشند .

از دیگر عواملی که ممکن است کسانی که قصد خرید مدل هایی که اندروید باکس با گیرنده دیجیتال یا رسیور دار را دارند منصرف کند قیمت بالای آن می باشد .سخت افزار بسیار ضعیف و قدیمی در کنار قیمت بالای این مدل ها انتخاب منطقی نمی باشد . در حالی که با همین قیمت و یا حتی قیمت های کمتر می توان از بهترین اندروید باکس های بازار را تهیه و خریداری کرد .

با توجه به موارد گفته شده خرید این نوع اندروید باکس ها دیگر توصیه نمی گردد . اما روش های جایگزینی برای بهره مندی از شبکه های ماهواره ای و تلوزیونی در اندروید باکس وجود دارد که در ادامه در کنار معرفی بهترین اندروید باکس های بازار ، نسبت به بررسی این روش ها می پردازیم .

معرفی بهترین اندروید باکس های بازار

با توجه به موارد بالا دیگر خرید اندروید باکس رسیور دار یا دارای گیرنده دیجیتال منطقی نیست در قسمت زیر به معرفی تعدادی از بهترین مدل های بازار که به جای آن باقیمت کمتر و سخت افزار قوی تر و بروز تر دارند می پردازیم .

قیمت اصلی 2,469,000 تومان بود.قیمت فعلی 2,180,000 تومان است.

اندروید باکس x98k rk3528

قیمت اصلی 3,996,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,679,000 تومان است.

اندروید باکس t95 x4

قیمت اصلی 3,140,000 تومان بود.قیمت فعلی 2,799,000 تومان است.

اندروید باکس h96 max m2

قیمت اصلی 12,340,000 تومان بود.قیمت فعلی 9,659,000 تومان است.

اندروید باکس EnyBox x96 x10

روش های دریافت و تماشای شبکه های تلوزیونی در اندروید باکس

همانطور که به آن اشاره شد دیگر استقبال چندانی از طریق رسیور ماهواره یا گیرنده دیجیتال برای دریافت شبکه های تلوزیونی انجام نمی گیرد . به جای آن می توانید با تهیه و نصب اکانت های iptv از هزاران شبکه های تلوزیونی با بهترین وضوح تصویر بهره مند شوید . همچنین همانطور که گفته شد اندروید باکس ها قابلیت نصب انواع سرویس های نمایشی آنلاین مانند نتفیلیکس یوتیوب یا فیلیمو و نماوا و …. را دارند که با توجه به تنوع بالای فیلم و سریال دیگر اشتیاق و فرصتی برای تماشای شبکه های تلوزیونی باقی نمی ماند .

همچنین در کنار روش های بالا می توان از طریق اپلیکیشن های رایگانی مانند تلوبیون یا سپهر یا ماهواره من یا …. شبکه های تلوزیونی را دریافت کنید . اما لازم به توضیح است هر یک از روش های ذکر شده نیاز به اینترنت دارند .

جمع بندی

با توجه به موارد بالا سعی کردیم در کنار معرفی انواع مدل های اندروید باکس با گیرنده دیجیتال یا رسیور دار ، ارزش خرید این نوع اندروید باکس ها را بررسی کنیم . در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد انواع اندروید باکس ها و روش های خرید آن می توانید به صورت شبانه روزی با فروشگاه تکنومال در ارتباط باشید .

آیا اندروید باکس ها گیرنده دیجیتال یا رسیور دارند ؟

بله بعضی از مدل ها که اندروید باکس های هیبریدی نام دارند دارای رسیور یا گیرنده داخلی می باشند

آیا می توان در اندروید باکس هایی که گیرنده داخلی ندارند شبکه های تلوزیونی را دریافت کرد ؟

بله با استفاده از اپلیکیشن ها یا انواع iptv ها می توان شبکه های تلوزیونی را بر روی اندروید باکس های معمولی داشت

آیا اندروید باکس های رسیور دار یا دارای گیرنده دیجیتال ارزش خرید دارد ؟

با توجه به عدم تمایل تولید کنندگان اندروید باکس برای عرضه محصولات هیبریدی و با توجه به قیمت های بالا در مقابل سخت افزار ضعیف و قدیمی دیگر توصیه نمی گردد.

پشتیبانی تکنومال
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *