آپدیت اندروید باکس : هر آن چیزی که باید در مورد بروزرسانی اندروید باکس بدانید

آپدیت اندروید باکس

اگر می خواهید نرم افزار و فریم ویر و سیستم عامل اندروید باکس خود را بروز رسانی کنید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا با باید ها و نباید های آپدیت اندروید باکس ها بیشتر آشنا شوید . همچنین در ادامه نسبت به معرفی روش های بروز رسانی و آپدیت اندروید باکس ها خواهیم پرداخت.

با ورود تکنولوزی های هوشمند بیشتر به زندگی مردم و ایجاد امکانات و تکنولوژی دهای جدید در حوزه تجهیزات دیجیتال سبب شده است که کاربران و علاقه  مندان این حوزه را بیشتر از هر زمانی به خود وابسته تر کند . اندروید باکس ها از دیگر گجت های حوزه تجهیزات دیجیتال می باشد که با توسعه و ظهور انواع سرویس ها و پلتفرم های نمایش خانگی به محبوبیت فراوانی میان کاربران دست یافتند .

اندروید باکس ها نیز همانند گوشی های تلفن همراه یا سایر تجهیزات دیجیتال در حال توسعه هستند و تولید کنندگان این گجت ها برای آن که بازار خرید اندروید باکس ها را در دست خود بگیرند مجبور هستند به صورت مداوم کاربری های دستگاه ها را به روز و باگ های موجود را که از سمت کاربران گزارش می شود را بر طرف کنند . اما آیا آپدیت اندروید باکس ها به صورت مرتب ارایه می شود و آپدیت آن چگونه است ؟ برای پاسخ در ادامه نیز ما را همراهی کنید .

همچنین مشاهده کنید : معرفی و بررسی جدید ترین اندروید باکس های 2023

مزایای بروز رسانی و آپدیت اندروید باکس

  • امنیت بیشتر: آپدیت های اندروید باکس می توانند باگ های امنیتی را برطرف کنند و دستگاه شما را در برابر بد افزار ها ایمن تر کنند.
  • عملکرد بهتر: آپدیت های اندروید باکس می توانند عملکرد دستگاه شما را بهبود بخشند و باعث شوند که برنامه ها سریع تر و روان تر اجرا شوند.
  • امکانات جدید: آپدیت های اندروید باکس می توانند ویژگی های جدیدی را به دستگاه شما اضافه کنند که باعث می شود قابلیت های بیشتری داشته باشید.

آپدیت اندروید باکس

انواع بروز رسانی ها و آپدیت اندروید باکس

در قسمت زیر نسبت به بررسی انواع بروزرسانی ها و آپدیت اندروید باکس ها خواهیم پرداخت

بروز رسانی امنیتی و رفع ایرادات

از زمانی که که سیستم عامل اندروید تی وی 10 برای توسعه دهندگان و سازندگان اندروید باکس ها عرضه شد . در قسمت تنظیمات بسیاری از مدل ها با عبارت report bug مواجه شدیم . این عبارت در همه مدل های اندروید باکس اندروید 13 به وضوح دیده می شود . این بدان معنی است که سازندگان این اندروید باکس بیشتر از هر زمانی در صدد رفع ایرادات و باگ های محصولات خود هستند . که  از آن زمان شاهد افزایش چشمگیر ارایه انواع آپدیت های رسمی از سمت سازندگان اندروید باکس بودیم .

این نوع بروزرسانی ها با مراجعه به تنظیمات و قسمت device performance و انتخاب گزینه about و انتخاب wireless update قابل مشاهده خواهد بود .

بروزرسانی و آپدیت نسخه اندروید در اندروید باکس ها

بروزرسانی نسخه نسخه اندروید از دیگر مواردی است که کاربرانی را که به دنبال آپدیت اندروید باکس هستند را درگیر خود می نماید . اما نکته ی قابل توجه این است که در اندروید باکس ها سیستم عامل جزیی از فریم ویر می باشد .

با توجه به این که فریم ویر نوعی فایل میان افزار برای برقراری ارتباط بین سخت افزار و نرم افزار اندروید باکس است و معمولا توسط شرکت سازنده پردازنده ارایه می گردد امکان بروزرسانی و آپدیت اندروید باکس را همانند روش قبلی برای کاربران میسر نخواهد ساخت . و نیازمند فلش کردن و نصب فریم ویر جدید خواهد بود که به دلیل پیچیدگی این روش بسیاری از سازندگان اندروید باکس از ارایه این نوع بروزرسانی ها خودداری می کنند .

در بعضی مواقع در مدل هایی نظیر شیاومی و اچ96 و … مشاهده شده است که نسخه جدید فریم ویر با سیستم عامل بالاتر برای کاربران ارایه شده است که در ادامه نسبت به آموزش این نوع بروز رسانی می پردازیم .

آموزش آپدیت و بروزرسانی نسخه اندروید در اندروید باکس

برای انجام این نوع آپدیت اندروید باکس خود باید به دنبال نسخه های جدید تر فریم ویر اندروید باکس خود در سایت های رسمی تولید کنندگان اندروید باکس خود باشید . (لازم به توضیح است که بسیاری از جدید ترین فریم ویر های عرضه شده در بخش وبلاگ تکنومال قرار می گیرد .

معمولا برای آپدیت فریم ویر دو روش وجود دارد که بسته به نوع فایل فریم ویری که از سمت تولید کنندگان اندروید باکس ارایه می شود این روش نیز متفاوت خواهد بود .

  • در اولین روش که معمولا در اندروید باکس های شیاومی دیده می شود نیاز است تا با توجه به مدل اندروید باکس خود فایل حاوی فریم ویر اندروید باکس را دانلود کرده ودر فلش یا حافظه sd قرار داده و با نگه داشتن دکمه ریست که معمولا در انتهای پورت av قرار می گیرد به محیط بوت اندروید باکس خود وارد شوید . سپس فلش یا حافظه ذخیره سازی که فایل حاوی فریم ویر را در آن قرار داده اید به اندروید باکس متصل کنید . بعد از آن کافیست تا با انتخاب گزینه apply update from sd cart و انتخاب فایل zip که قبلا دانلود کرده اید عملیات بروزرسانی را تکمیل کنید .

آپدیت اندروید باکس

  • در دومین روش شما به یک کامپیوتر و کابل دوطرفه با نرینگی usb و نرم افزار flash tools اندروید باکس خود و فایل حاوی فریم ویر اندروید باکس را که با پسوند img ارایه می شود احتیاج خواهید داشت . که لازم است فایل img را بر روی نرم افزار آپلود کرده و با اتصال کابل به اندروید باکس و کامپیوتر عملیات فلش کردن اندروید باکس خود را تکمیل کنید . (لازم به توضیح است آموزش مرحله به مرحله فلش کردن اندروید باکس برای هر یک از مدل ها در صفحه وبلاگ تکنومال موجود است )

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا باید ها و نباید ها و روش های آپدیت اندروید باکس ها را در اختیار شما قرار دهیم در صورت وجود هر گونه سوالی می توانید در بخش نظرات همین صفحه با ما در ارتباط باشید .

پشتیبانی تکنومال
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *