آموزش کنترل اندروید باکس با گوشی

فروشگاه اینترنتی تکنومال

اگر به دنبال روشی برای کنترل اندروید باکس با گوشی خود هستید که از طریق آن بتوانید از امکان تبدیل گوشی به ایرموس و یا کیبورد برای اندروید باکس و … بهره مند شوید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا با یکی از بهترین و پرکاربرد ترین نرم افزار های کنترل اندروید باکس باگوشی آشنا شوید .


مشاهده کنید ” آموزش ارسال فایل از گوشی به اندروید باکس


چرا وجود روشی برای کنترل گوشی با اندروید باکس ضروری است ؟

پیش از آنکه نسبت به معرفی نرم افزار و ارائه آموزش بپردازیم به ضرورت وجود این روش اشاره می کنیم . همواره با پیشرفت روز افزون تکنولوژی های هوشمند رفته رفته با تکنولوژی ها و گجت های هوشمند بیشتری در زندگی رویرو می شویم . که از جمله آن ها می توان به گوشی های هوشمند یا اندروید باکس ها و… اشاره کرد .

دربین تمامی وسایل الکترونیکی هوشمند تلفن های همراه بیش از هر وسایل الکترونیکی دیگر با زندگی امروزی عجین شده است و وجود امکان کنترل تجهیزات هوشمند دیگر با گوشی بیشتر از هر زمانی احتیاج می گردد و اخیرا کمپانی های بزرگی مانند گوگل با عرضه اپلیکیشن هایی مانند گوگل هوم برای یکپارچه سازی و کنترل سایر تجهیزات هوشمند از طریق تلفن همراه تولید شده است .

در این مقاله نیز قصد معرفی نرم افزار cetus play برای کنترل اندروید باکس با گوشی زا داریم که از طریق آن می توانید گوشی را به ایرموس یا کیبورد یا گیم پد یا … برای اندروید باکس تبدیل کنید در ادامه با کاربرد های بیشتر این نرم افزار آشنا خواهیم شد .

نرم افزار کنترل اندروید باکس با گوشی

همانطور که اشاره شد نرم افزار های زیادی در این زمینه عرضه شده است اما یکی از بهترین و پرکاربرد ترین این نرم افزار ها اپلیکیشن cetus play می باشد که امکانات وسیعی را که در ادامه نسبت به بررسی آن خواهیم پرداخت در اختیار کاربران خود قرار داده است . این نرم افزار در دو نسخه موبایل و tv عرضه شده است که می بایست هر دو نسخه را دانلود و نسخه tv را بر روی اندروید باکس و نسخه موبایل را بر روی گوشی خود نصب کنید .

برای راحتی بیشتر می توانید از طریق لینک های زیر هر دو نرم افزار را از طریق گوگل پلی دانلود کنید :

راه اندازی و آموزش نرم افزار CETUSPLAY

برای راه اندازی برنامه CETUSPLAY برای کنترل اندروید باکس با گوشی لازم است این نکته را بدانید این نرم افزار و سایر نرم افزار های مشابه با ایجاد شبکه در وای فای بین گوشی و اندروید باکس شما ارتباط برقرار می کنند بنابر این اتصال اندروید باکس و گوشی ششما به یک شبکه وای فای مشترک پیش انجام عملیات اتصال برنامه ها الزامی می باشد .

  • برای انجام کار ابتدا به سراغ گوشی تلفن همراه خود رفته و برنامه CETUS PLAY را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید . بعد از نصب تمامی اجازه های دسترسی که شامل چند رسانه ای و … می باشد را به نرم افزار دهید .
  • سپس به سراغ اندروید باکس رفته و نرم افزار مر بوطه را نصب کرده و اجازه های دسترسی را به نرم افزار بدهید .
  • پس از اطمینان از اینکه دو دستگاه بر روی یک شبکه وای فای هستند و همچنین برنامه های VPN و پروکسی روی هیچ کدام اجرا نباشد به گوشی خود مراجعه کرده و برنامه را اجرا کرده و مطابق تصویر زیر گزینه MANAGE CONNECTIONS را انتخاب کنید تا جستجو اندروید باکس آغاز گردد.

کنترل اندروید باکس با گوشی

 

  • سپس در صفحه باز شده دستگاه اندروید باکس یا تلوزیون هوشمند مورد نظر را انتخاب کنید و اجازه دهید تا عملیات اتصال نهایی گردد. پس از آن به راحتی می توانید از امکانات این نرم افزار بهره مند شوید که در قسمت زیر نسبت به معرفی امکانات نرم افزار cetusplay برای کنترل اندروید باکس از طریق گوشی می پردازیم .

امکانات نرم افزار cetusplay

این نرم افزار امکانات متنوعی را برای کنترل اندروید باکس با گوشی در اختیار کاربران خود گذاشته است که برخی از امکانات آن به شرح ذیل است . برای مشاهده این امکانات گزینه مربع را از گوشه بالا سمت راست انتخاب کنید تا حالت های مختلف نرم افزار برای ایرموس و گیم پد مشاهده کنید .

  • Dpad mode : در این حالت گوشی شما به یک ریموت تبدیل می گردد و کنترلر هایی مانند دکمه های چپ و راست و بالا و پایین و ولوم و … را در اختیار کاربران خود می گذارد.
  • touch pad mode و mouse mode : در این حالت صفحه گوشی شما به یک تاچ برای اندروید باکس تبدیل می گردد . و از آن طریق می توانید نشانگر موس را در تلوزیون توسط گوشی به حرکت دراورید
  •  numeric keyboard : در این حالت ریموت کنترلی را در اختیار خواهید داشت که علاوه بر امکانات موجود در حالت dpad mode دکمه های اعداد 0 تا 9 را در اختیار شما قرار خواهد داد .
  • gamepad mod : این قسمت یکی از امکانات هیجان انگیز برنامه cetusplay برای کنترل اندروید باکس با گوشی می باشد که از طریق آن می توانید گوشی خود را به یک دسته بازی یا جوی استیک برای اندروید باکس تبدیل کنید .

تبدیل گوشی به دسته بازی اندروید باکس

تبدیل گوشی به کیبورد سخت افزاری برای اندروید باکس

همچنین از قابلیت های دیگر این نرم افزار برای کنترل اندروید باکس با گوشی ، استفاده از کیبورد گوشی برای اندروید باکس می باشد . همانطور که می دانید اندروید باکس ها فاقد صفحه لمسی می باشند بنابر این کنترل کیبرد مجازی با ریموت کنترل سخت می باشد .که در صورت اینکه کیبورد یا مینی کیبورد نداشته باشید می توانید از این امکان نرم افزار cetusplay بهره مند شوید .

برای این کار کادر مربوط به تایپ در اندروید باکس را انتخاب و از گوشی و برنامه cetusplay آیکون کیبورد را از منو بالا سمت راست انتخاب کنید . که می توانید متن مورد نظر را در گوشی تایپ کرده و به روی تلوزیون یا اندروید باکس ارسال کنید .

سایر امکانات برنامه cetusplay برای کنترل اندروید باکس با گوشی

علاوه بر امکانات ذکر شده قابلیت های زیادی در این برنامه تعبه شده است که می توان به امکان انتقال تصاویر صفحه گوشی به اندروید باکس (میرا کست ) یا نصب و اجرای برنامه در اندروید باکس یا گرفتن اسکرین شات یا …. اشاره کرد که با نصب و اجرای برنامه cetusplay می توانید از آن ها بهره مند شوید .

کنترل اندروید باکس با گوشی

کلام آخر

در این مقال سعی کردیم تا آموزش کنترل اندروید باکس با گوشی را با استفاده از یکی از بهترین برنامه های حال حاظر در اختیار شما قرار دهیم چنانچه سوالی در این مورد و یا خرید بهترین اندروید باکس دارید می توانید به صورت شبانه روزی در طول هفته با کارشناسان ما در ارتباط بوده و بهترین راهنمایی را دریافت کنید .

 

پشتیبانی تکنومال
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *