آموزش چرخش صفحه در اندروید باکس

چرخش صفحه اندروید باکس

اگر به هنگام نصب برنامه بر روی اندروید باکس خود با اجرای افقی برنامه ها مواجه شدید . در این مقاله می خواهیم آموزش چرخش صفحه در اندروید باکس را برای شما آموزش دهیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید .

پیش از آنکه نسبت به آموزش چرخش صفحه در اندروید باکس بپردازیم تعریفی از کاربرد اندروید باکس را داشته باشیم . همانطور که می دانید اندروید باکس ها گجت های هوشمندی هستند که وظیفه هوشمند سازی تلوزیون های معمولی را به عهده دارند . این دستگاه ها که دارای سیستم عامل اندروید می باشند امکان نصب برنامه های اندرویدی مخصوص موبایل و یا تلوزیون را برای کاربران خود فراهم می کنند .


همچنین مشاهده کنید ” اندروید باکس سامسونگ !!! از شایعه تا واقعیت


انواع سیستم عامل های اندروید باکس

به طور کلی اندروید باکس های تولید شده موجود در بازار دارای دو سیستم عامل می باشند . که می توان از آن ها با نام های اندروید تی وی یا اندروید موبایل نیز یاد کرد . فرق این دو سیستم عامل در ویژگی های آن ها می باشد . در سیستم عامل اندروید موبایل بسیاری از برنامه ها اللخصوص گوگل پلی ویژگی های تلفن های هوشمند را حفظ کردند و محدودیتی برای کاربران خود در تلوزیون به وجود نمی آورند .

اما در سیستم عامل اندروید تی وی همانطور که از نام آن معلوم هست فقط برای تلوزیون طراحی شده و محدودیت هایی در استفاده از برنامه های اندروید موبایل دارند . اما این به این معنی نیست که اندروید تی وی سیستم عامل خوبی نیست . در واقع این نوع سیستم عامل برای تلوزیون بهینه شده اند و شاهد عملکرد بهتر از اندروید موبایل در آن ها هستیم .

دلیل اجرای برنامه ها به صورت افقی

در بعضی مواقع در اندروید باکس ها چه در سیستم عامل اندروید یا اندروید تی وی به دلیل ساختاری که برنامه های موبایل برای اندازه صفحه گوشی دارند در تلوزیون نیز با همان اندازه اجرا می شوند ولی مطابق دستورالعمل های تعریف شده برای اندروید باکس برای آن که لبه های برنامه با اسکرین تلوزیون چفت باشد برنامه های موبایل را به صورت افقی اجرا می کند .

در تلفن های همراه چرخش صفحه از طریق سنسور ژیروسکوپ اتفاق می افتد اما برای چرخش صفحه در اندروید باکس به دلیل ساختار و عدم وجود سنسور ژیروسکوپ این اتفاق نمی افتد که از طریق آموزش زیر می توانید اقدام به چرخش صفحه برنامه های اجرایی در اندروید باکس خود بنمایید .

لازم به توضیح است فرقی نمی کند دستگاه شما جز دسته اندروید باکس برای بازی می باشد یا اینکه جز دسته اندروید باکس ارزان هست به هر حال امکان به وجود آمدن این مشکل هست .

چرخش صفحه در اندروید باکس به وسیله برنامه control screen rotation

برنامه rotate که یکی از بهترین برنامه های چرخش صفحه در اندروید باکس  می باشد به راحتی می توان عملیات مورد نظر را از این طریق انجام داد .

  • برای انجام کار ابتدا گوگل پلی دستگاه اندروید باکس خود را باز کرده و برنامه rotate را جستجو کنید . یا همچنین می توانید از طریق این لینک به صفحه مورد نظر هدایت شوید .
  • صفحه برنامه control screen rotation را در گوگل پلی باز کرده و آن را دانلود کنید و سپس روی اندروید باکس خود نصب نمایید .آموزش چرخش صفحه در اندروید باکس
  • پس از نصب برنامه control screen rotation را باز کنید
  • سپس تمامی اجازه دسترسی هایی که برنامه برای انجام عملیات چرخش صفحه در اندروید باکس  می خواهد را بدهید .آموزش چرخش صفحه در اندروید باکسآموزش چرخش صفحه در اندروید باکس
  • در صفحه اصلی برنامه تیک دو گزینه اول که در قسمت general هستند را انتخاب نمایید . ( گزینه اول که start service می باشد عملیات چرخش صفحه اندروید باکس را تکمیل می کند . گزینه دوم هم که automatic service after reboot  می باشد در صورت فعالسازی در استارت های بعدیی دستگاه نیاز به اجرای مجدد برنامه نیست )
  • بعد از آن برنامه های مورد نظر به صورت عمودی اجرا خواهد شد.

آموزش چرخش صفحه در اندروید باکس

سایر برنامه ها برای چرخش صفحه اندروید باکس

علاوه برنرم افزار فوق اپلیکیشن های زیادی وجود دارد که می تواند مشکل اجرای افقی نرم افزار های شما را حل کند که در قسمت زیر به معرفی تعدادی از این برنامه که در اندروید باکس هم کاربرد دارد می پردازیم که می توانید با سرچ آن در گوگل پلی دستگاه اندروید باکس خود آن را دانلود و نصب کنید .

  • ROTATION CONTROL
  • SCREEN ORIENTATION CONTROL
  • FORCE ROTATION
  • ULTIMATE ROTATION CONTROL

کلام آخر

در پایان اگر چنانچه سوالی در مورد چرخش صفحه در اندروید باکس به وسیله برنامه control screen rotation یا مشکل اجرا شدن برنامه ها به صورت افقی در اندروید باکس را دارید با ما در میان بگذارید .

 

پشتیبانی تکنومال
دیدگاه کاربران
3 دیدگاه
  • وحید ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۸ ب٫ظ

    سلام
    تو منوی general تیک گزینه اول start service روشن نمیشه و پیام the app does not have “display over other apps ” permission the application can not work without this permission رو میده میشه راهنماییم کنید.

  • محمد لیایی ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۳ ب٫ظ

    ممنون از اطلاعات خوب و مفیدتون

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *