چگونه گوشی را به اندروید باکس وصل کنیم ؟

چگونه گوشی را به اندروید باکس وصل کنیم ؟

چگونه گوشی را به اندروید باکس وصل کنیم ؟ شاید این سوالی است که خریداران اندروید باکس با آن روبرو می شوند برای آموزش نحوه اتصال گوشی به اندروید باکس با ما همراه باشید .

اندروید باکس چیست ؟

این گجت های هوشمند که به نام های تی وی باکس و اندروید باکس در بازار های تکنولوژی شناخته می شود . وظیفه هوشمند سازی تلوزیون های معمولی را دارد که قابلیت های جالب و متنوعی را به تلوزیون شما می دهد که از قابلیت های آن می توان به امکان نصب و اجرای اپلیکیشن های اندرویدی بر روی تلوزیون یا میراکست که به ای مقاله مربوط می شود و در ادامه نحوه اتصال گوشی به تلوزیون را آموزش خواهیم داد . برای آشنایی بیشتر می توانید مقاله اندروید باکس چیست ؟ را مطالعه کنید .

اتصال گوشی به اندروید باکس به چه منظوری انجام می شود ؟

فرض کنید به مسافرت رفته اید و می خواهید پس از برگشت تصاویر و ویدیو های ثبت شدتان را در دور همی ها با اطرافیانتان به اشتراک بگذارید  پخش این تصاویر بر روی تلوزیون بخاطر صفحه بزرگتر می تواند یادآور خاطرات شما باشد .

 

یا اینکه شاید بخواهید هنگام بازی در تلفن همراه برای اینکه چشمتان خسته نشود و تجربه لذت بخش تری از بازی را به دست آورید بخواهید همزمان بازی را در تلوزیون مشاهده کنید در این هنگام شاید سراغ مقاله چگونه گوشی را به اندروید باکس وصل کنیم ؟ بیایید . اشاره به این نکته ضروری است که با انتخاب مدل های اندروید باکس برای بازی نیازی به آن نخواهید داشت و به صورت مستقیم می توانید بازی را به روی اندروید باکس نصب کنید .

در ابتدا شاید فکر کنید میخواهیم نحوه ارسال فایل را از گوشی به روی اندروید باکس آموزش دهیم ولی این گونه نیست . با اتصال گوشی به تلوزیون قرار نیست شما هیچ گونه فایل را به اندروید باکس یا تلوزیون انتقال بدهید .

اتصال گوشی به اندروید باکس

تصویر آینه یا کستینگ

پیش از آنکه سراغ نحوه اتصال گوشی به تلوزیون برویم باید تعریفی از این فناوری که به نام casting معروف است داشته باشیم . همانطور که از نام آن معلوم هست با ایجاد شبکه مبتنی بر وای فای بین اندروید باکس و گوشی کار می کند . که با اتصال به یک مودم وایرلس مشترک این اتصال برقرار می گردد . و پس از اتصال می توان تصویر اسکرین صفحه گوشی یا لپتاب یا تبلت خود را به صورت همزمان به تلوزیون انتقال دهید .

برای اتصال گوشی به اندروید باکس معمولا سه فناوری وجود دارد که عبارتند از : میراکست ( miracast )  – دی ال ان آ ( DLNA ) – ایر پلی ( AIRPLAY ) برای آموزش اینکه چگونه گوشی را به اندروید باکس وصل کنیم ؟ بایستی تعریفی از این فناوری ها داشته باشیم .

میراکست (MIRACAST)

Miracast یا همچنین در میان نام‌های دیگر میرورینگ ، انعکاس صفحه و نمایش بی‌سیم نیز نامیده می‌شود. استانداردی است که برای اتصال بی‌سیم از  دستگاه‌هایی مانند لپ‌تاپ، تبلت یا گوشی‌های هوشمند به گیرنده‌های نمایشگر مانند تلویزیون، نمایشگر، یا پروژکتور به کار می رود که در سال 2012 توسط اتحادیه  Wi-Fi Alliance معرفی شد. تقریباً می توان آن را به عنوان HDMI از طریق Wi-Fi توصیف کرد که جایگزین کابل از دستگاه به نمایشگر می شود.

اتحاد  Wi-Fi Alliance  در اواخر سال 2012 قوانینی وضع کرد که دستگاه هایی که دارای گواهی Miracast هستند می توانند بدون در نظر گرفتن سازنده با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

Miracast بر اساس استاندارد Wi-Fi Direct همتا به همتا است. این امکان ارسال ویدیوهای HD تا 1080p (کدک H.264) و صدای فراگیر 5.1 را فراهم می کند (AAC و AC3 کدک های اختیاری هستند، کدک اجباری مدولاسیون کد پالس خطی است – 2 کانال 16 بیت و 48 کیلوهرتز). اتصال از طریق WPS ایجاد می شود و بنابراین با WPA2 ایمن می شود.

DLNA

دی ال ان آ که مخفف Digital Living Network Alliance می باشد . توسط گروهی از شرکت‌های رایانه‌های شخصی و الکترونیک مصرفی در ژوئن 2003 (با نقش اصلی اینتل) برای توسعه و ترویج مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های قابلیت همکاری برای اشتراک‌گذاری رسانه‌های دیجیتال بین دستگاه‌های چندرسانه‌ای تحت نظارت یک استاندارد گواهی‌نامه تاسیس شد. دستگاه‌های دارای گواهی DLNA شامل گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، رایانه‌های شخصی، تلویزیون‌ها و سرورهای ذخیره‌سازی هستند.

از طریق DLNA  می توان تنها اسکرین همزمان محتوای عکس و ویدیویی خود را در نمایشگر تلوزیون یا پروژوکتور به اشتراک بگذارید .

AIRPLAY

AirPlay مجموعه پروتکل ارتباط بی‌سیم اختصاصی است که توسط شرکت اپل معرفی شده است که امکان پخش بین دستگاه‌های صوتی، تصویری، صفحه‌نمایش دستگاه، و عکس‌ها را به همراه ابرداده مرتبط می‌دهد.

در ابتدا فقط در نرم افزارها و دستگاه های اپل اجرا شد که AirTunes نام داشت و فقط برای صدا استفاده می شد. اپل از آن زمان مجوز پروتکل AirPlay را به عنوان یک فناوری جزء نرم افزاری شخص ثالث به تولیدکنندگانی که محصولات سازگار با دستگاه های اپل را می سازند، اعطا کرده است.

چگونه گوشی را به اندروید باکس وصل کنیم ؟

در ابتدا برای آموزش نحوه اتصال گوشی به اندروید باکس به این نکته اشاره کنیم که اتصال از طریق وای فای صورت می گیرد و وای فای وظیفه ایجاد شبکه بین گوشی و اندروید باکس را دارد و سرعت یا وجود اینترنت ربطی به کیفیت انتقال ندارد . اما لازم است بدانید که حتما مودم وای فای (روتر) باید وجود داشته باشد و عملیات اتصال از طریق هات اسپات گوشی ثالث انجام نخواهد شد .

نحوه اتصال گوشی به اندروید باکس برای کاربران اپل یا IOS

AirPlay مجموعه پروتکل ارتباط بی‌سیم اختصاصی است که توسط شرکت اپل معرفی شده است که امکان پخش بین دستگاه‌های صوتی، تصویری، صفحه‌نمایش دستگاه، و عکس‌ها را به همراه ابرداده مرتبط می‌دهد.

در ابتدا فقط در نرم افزارها و دستگاه های اپل اجرا شد که AirTunes نام داشت و فقط برای صدا استفاده می شد. اپل از آن زمان مجوز پروتکل AirPlay را به عنوان یک فناوری جزء نرم افزاری شخص ثالث به تولیدکنندگانی که محصولات سازگار با دستگاه های اپل را می سازند، اعطا کرده است.

1) ابتدا نرم افزار Airscreen را از گوگل پلی دریافت و بر روی بر روی اندرویدباکس خود نصب کنید.

2) سپس وارد برنامه ایر اسکرین شوید و از اینکه اندرویدباکس و تلفن همراه به یک مودم (روتر) متصل هستند اطمینان حاصل کنید.همچنین بر روی اندروید باکس یا گوشی نباید VPN یا نرم افزار های تغیر دهنده آی پی در حال اجرا باشد .

فروشگاه اینترنتی تکنومال

3) سپس روی گزینه‌ی start now کلیک کنید. می‌توانید در قسمت تنظیمات (Setting) برای دستگاه خود نام دلخواهتون را انتخاب کنید.

4) در همین حالت از طریق منو بالایی گوشی آیفون خود گزینه SCREEN MIRORRING را انتخاب و نام دستگاه را انتخاب کنید .

5) در نهایت تصویر اسکرین صفحه گوشی را در تلوزیون خود مشاهده خواهید کرد .

نحوه اتصال گوشی به اندروید باکس برای کاربران اندروید از طریق میرا کست

1) ابتدا از اتصال اندروید باکس و گوشی تان به مودم مشترک اطمینان حاصل فرمایید همچنین نباید هیچ گونه پروکسی یا وی پی ان در حال اجرا باشد .

2) از منو برنامه ها برنامه میراکست را اجرا کنید .

3) سپس از کرکره بالایی گوشی خود گزینه اسمارت ویو را انتخاب کنید .

4) پس از آن نام دستگاه اندروید باکس به شما نشان داده خواهد شد که با انتخاب آن اتصال برقرار خواهد شد .

فروشگاه اینترنتی تکنومال

انتقال تصویر گوشی های اندرویدی از طریق WIFI DISPLAY

لازم به توضیح است که این روش فقط برای انتقال اسکرین عکس یا فیلم از صفحه نمایش به تلوزیون کاربرد دارد و شما قادر نخواهید بود همانند میراکست تصویر زنده تمامی بخش های تبلت یا لبتاب خود را در تلوزیون داشته باشید .

1) برنامه AIRPLAY را در اندروید باکس اجرا کنید .

2) سپس روی گوشی خود برنامه وای فای دیسپلی را نصب کنید

3) روی عکس یا فیلم مورد نظر کلیک کنید تا به حالت نمایش در بیاید

4) از منو بالا سمت راست گوشی خود گزینه CAST را بزنید تا اسکرین به صفحه تلوزیون انتقال یابد .

برنامه اتصال گوشی به اندروید باکس

برای اتصال گوشی به اندروید باکس برنامه های متونوع دیگری به صورت رایگان و اشتراکی قرار دارد که می تواند بازخورد و کیفیت بهتری را برای انتقال صفحه گوشی به اندروید باکس به شما بدهد در قسمت زیر تعدادی از این برنامه ها را برای شما معرفی می کنیم . 

1) برنامه google home

2) برنامه Mirrcast TV Receiver – Airplay

3) برنامه Miracast Screen Sharing/Mirror

 

جمع بندی 

در این مقاله سعی شد آموزش کلی از نحوه اتصال گوشی به اندروید باکس را به شما ارائه گردد در صورت وجود هر گونه سوال می توانید با پشتیبانی تکنومال در ارتباط باشید .

پشتیبانی تکنومال
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *