راهنمای خرید اندروید باکس

راهنمای خرید اندروید باکس

اگر به دنبال خرید اندروید باکس هستید و تنوع مدل های موجود در بازار شما را دچار سردر گمی کرده است تا انتهای مقاله راهنمای خرید اندروید باکس با ما همراه باشید تا ویژگی های یک اندروید باکس خوب را از نظر سخت افزاری و نرم افزاری مورد بررسی قرار دهیم . همچنین در این مقاله نسبت به مزیت های خرید اندروید باکس به تلوزیون هوشمند را بررسی خواهیم کرد .

اندروید باکس چیست ؟

پیش از اینکه نسبت به راهنمای خرید اندروید باکس بپردازیم باید ببینیم این گجت های هوشمند چه کاربردی را برای تلوزیون شما ایجاد می کنند .اندروید باکس ها گجت های هوشمند مکمل برای تلوزیون ها هستند که به راحتی به هر نوعی از تلوزیون ها متصل و آن را به یک تلوزیون هوشمند تبدیل می کنند . امکاناتی که شما با تهیه و خرید اندروید باکس به دست می آورید فراتر از یک تلوزیون هوشمند است درحالی که بهترین اندروید باکس ها قیمت بسیار کمتری از مابع التفاوت تلوزیون های معمولی با هوشمند دارند . از جمله کاربرد های این گجت های هوشمند می توان به موارد زیر اشاره کرد .

  • با اندروید باکس شما قادر به نصب و اجرای انواع اپلیکیشن های اندرویدی نظیر اینستاگرام و واتساپ و … در تلوزیون معمولی خود خواهید بود .
  • در صورت انتخاب مدل های اندروید باکس برای بازی می توان دستگاه را به یک کنسول بازی تبدیل و انواع بازی های اندرویدی را در آن نصب و اجرا کرد .
  • با اندروید باکس ها قادر خواهید بود تا سرویس های نمایش خانگی نظیر فیلیمو و نماوا و نتفیلیکس و حتی یوتیوب را بر روی تلوزیون خود داشته باشید و از هزاران آرشیو فیلم و سریال لذت ببرید .
  • اندروید باکس ها قادر هستند تا با استفاده از فناوری هایی نظیر میراکست تصویر اسکرین صفحه گوشی تبلت و یا لپ تاب شما را به صفحه تلوزیون انتقال دهند .
  • همچنین یکی از کاربرد های دیگر در این دستگاه ها می توان به امکان اتصال به اینترنت و وب گردی در دنیای بی انتهای اینترنت اشاره کرد .

و هزاران امکانات دیگر که تنها با خرید اندروید باکس به آن ها دسترسی خواهید داشت . و می تواند کاربران خود را با کاربرد های متنوع خود تا مدت های زیادی سرگرم نماید . برای مشاهده انواع مدل های اندروید باکس کلیک کنید .

راهنمای خرید اندروید باکس

مزیت های خرید اندروید باکس نسبت به تلوزیون های هوشمند

همانطور که در ابتدا به آن اشاره شد در وضعیت اقتصادی کنونی و افزایش قیمت های لوازم خانگی باعث شده است که بسیاری از کاربران را از خرید تلوزیون های هوشمند منصرف کند . در حالی که بهترین مدل های اندروید باکس قیمت کمتری را از مابع التفاوت تلوزیون های معمولی و هوشمند دارند .

اندروید باکس ها معمولا دارای کانفیگ های سخت افزاری قدرتمند تری نسبت به تلوزیون های هوشمند می باشند و این عامل سبب می گردد که کاربری های آن افزایش یابد

اصلی ترین تفاوت اندروید باکس با تلوزیون های هوشمند در نوع سیستم عامل آن ها می باشد . تلوزیون های هوشمند معمولا یا از سیستم عامل های مخصوص به خود استفاده می کنند که تنوع بسیار کمی در اپلیکیشن ها و بازی ها دارند یا در بهترین حالت دارای سیستم عامل اندروید تی وی می باشند که محدودیتی در نصب و اجرای بعضی از برنامه ها و بازی های اندرویدی وجود دارد . در حالی که اندروید باکس ها دارای سیستم عامل اندروید اصلی یا همان اندروید موبایل می باشد و هیچ گونه محدودیتی متوجه کاربران آن نمی باشد . که در ادامه مقاله راهنمای خرید اندروید باکس بیشتر در مورد انواع سیستم عامل ها بحث خواهیم کرد .

راهنمای خرید اندروید باکس

اندروید باکس ها همانند سایر تجهیزات هوشمند مثل تلفن های همراه های هوشمند در کانفیگ های سخت افزاری مختلفی تولید و به بازار عرضه شده است بنابر این کاربران باید با توجه به نیاز و کاربری خود بهترین مدل را انتخاب نمایند . در این قسمت می خواهیم ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری مدل هایی که با عنوان بهترین اندروید باکس یاد می شود را بررسی کنیم .

پردازنده مرکزی

پردازنده مرکزی یا همان CPU به عنوان اصلی ترین  عضو سخت افزار در تعیین عملکرد و کاربری اندروید باکس ها می باشد . اگر به دنبال در یافت بهترین راهنمای خرید اندروید باکس می باشید که توانایی پاسخگویی به تمامی نیاز های شما از جمله مقاصد قیمینگ و ارائه تصاویر با وضوح بالا هستید پردازنده مرکزی را از نظر قدرت پردازش بررسی کنید . از بهترین شرکت های سازنده پردازنده برای اندروید باکس می توان به شرکت امریکایی املاجیک و یا شرکت چینی راکچیپ اشاره کرد .

پردازنده گرافیکی

نوع پردازشگر گرافیکی یا همان GPU معمولا توسط پردازشگر مرکزی مشخص می گردد بنابراین در این قسمت تنها کافی است گرافیک دستگاه را از نظر ارائه ابعاد و وضوح تصویر و پشتیبانی از فناوری هایی نظیر HDR  و XDR مورد بررسی قرار دهید . فناوری HDR  یا XDR قابلیتی است که می تواند تفکیک پذیری رنگ ها را در پردازش و ارائه تصاویر افزایش داده و با عث افزایش وضوح تصاویر در صفحه تلوزیون شما خواهد شد .

میزان حافظه ذخیره سازی رم

همانطور که می دانید رم به عنوان حافظه کوتاه مدت در دستگاه های هوشمند عمل می کند . اگر دستگاه اندروید باکس شما از میزان حافظه رم بالاتری برخوردار باشد در نتیجه شهد سرعت عملکرد و قدرت بالاتری را از سمت دستگاه خود شاهد خواهید بود . معمولا مدل های اندروید باکس موجود در بازار در نسخه رم های 1 و 2 و 4 و 8 گیگابایت تولید و به بازار عرضه شده اند .

میزان حافظه ذخیره سازی رام

رام یا همان حافظه بلند مدت که وظیفه ذخیره سازی اطلاعات و دیتای کاربران را برعهده دارد در تعیین عملکرد دستگاه نقش چندانی ندارد اما برای امکان ذخیره سازی بیشتر و اینکه در آینده دچار کمبود حافظه ذخیره سازی نگردید پیشنهاد می کنیم که میزان حافظه بالاتری را برای مدل خود انتخاب کنید . لازم به توضیح است که بعضی از مدل های موجود در بازار امکان اتصال کارت حافظه جانبی برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی را دارند .

توجه به نوع سیستم عامل در راهنمای خرید اندروید باکس

اندروید باکس ها معمولا در دو نوع سیستم عامل اندروید اصلی و اندروید تی وی تولید و به بازار عرضه شده اند . سیستم عامل های اندروید تی وی دارای کاربری راحت تر می باشند ولی بعضی از امکانات این سیستم عامل مانند گوگل پلی دارای محدودیت در نصب برنامه و بازی های اندرویدی می باشند . اما مدل هایی که با اندروید اصلی یا همان اندروید موبایل به بازار عرضه شده اند دارای کاربری های حرفه ای تر می باشند و محدودیتی از سمت سیستم عامل ندارند . در انتخاب بهترین اندروید باکس علاوه بر نوع سیتم عامل اندروید به ورژن آن نیز توجه کنید که قابلیت های بروزتری را در اختیار شما قرار دهد .

بهترین اندروید باکس های بازار کدامند ؟

در ادامه بررسی راهنمای خرید اندروید باکس به این موضوع می پردازیم که کدام مدل ها را می توان با عنوان های بهترین یاد کرد . معمولا مدل هایی که با عنوان بهترین اندروید باکس یاد می شوند باید از نظر ارائه وضوح تصویر و قدرت پردازش بالا برخوردار باشند . برای مشاهده و بررسی بهترین اندروید باکس های بازار کلیک کنید .

انواع اندروید باکس ها در راهنمای خرید اندروید باکس

با توجه به سخت افزار گفته شده این دستگاه ها را می توان از نظر سخت افزار و کاربری و وضوح تصویر و قیمت آن ها را دسته بندی کرد که در ادامه مقاله راهنمای خرید اندروید باکس نسبت به بررسی انواع دسته بندی ها برای بهترین اندروید باکس ها می پردازیم .

بهترین مدل های موجود در بازار معمولا در دو نوع وضوح تصویر می باشد که می توان با عنوان های اندروید باکس 4K و اندروید باکس 8K از آن ها یاد کرد . مقدار وضوح تصویر را ترکیب پردازنده گرافیکی با پردازنده مرکزی مشخص می کند . معمولا اندروید باکس هایی که دارای پردازنده مرکزی AMLOGIC S905 X4 و یا ROCKCHIP 3566  هستند قادر به پردازش و ارائه وضوح تصویر بالاتر و 8K می باشد . همچنین در صورت انتخاب مدل های اندروید باکس 4K می توانید از مدل های دارای پردازنده AMLOGIC S905W2 و یا ROCKCHIP  3318 برای این منظور انتخاب کنید که علاوه بر قیمت مناسب  و قدرت عملکرد خوب امکان پردازش و ارائه وضوح تصویر 4K را نیز دارند .

راهنمای خرید اندروید باکس

اندروید باکس برای بازی 

اگر اندروید باکس را برای بازی هایی همچون پابجی و … انتخاب می کنید ابتدا می بایست از مدل هایی که دارای قدرت پردازش مناسبی را برخوردار می باشند برای این منظور انتخاب کنید . همچنین باید بدانید که بعضی از بازی های اندرویدی که تنها برای اجرای عملکرد از کنترلر های صفحه لمسی طراحی شده اند برای تغیر کنترلر ها به موس یا کیبرد و یا دسته بازی باید از نرم افزار های شبیه سازی مثل SHOOTING PLUS V3 و یا OCTAPUS  استفاده نمایید .

اندروید باکس با رم 8 

تا اواخر سال 2021 اندروید باکس ها تا رم های حداکثر 4 گیگابایت روانه بازار می شدند . اما با ورود و عرضه تراشه راکچیپ 3566 توانست انقلابی را در تولید اندروید باکس ها  با ایجاد امکان افزایش میزان حافظه ذخیره سازی رم ایجاد کند . بنابر این از اواخر سال 2021 مدل های اندروید باکس با رم 8 نیز به بازار آمدند و توانست بازخورد مناسبی را سمت کاربران خود بگیرد .

قیمت اندروید باکس 

همانطور که در ابتدای این گزارش نیز به آن اشاره شد وجود کانفیگ های سخت افزاری مختلف سبب شده که مدل های موجود با انواع کاربری ها و قیمت های مختلفی به بازار عرضه گردند اما معمولا بهترین اندروید باکس ها با بهترین سخت افزار قیمت های بسیار کمتری را نسبت به مابع التفاوت یک تلوزیون هوشمند با تلوزیون معمولی دارند . در صورت انتخاب مدل های اندروید باکس ارزان نیز می تواند پاسخگوی بسیاری از نیاز های کاربران خود باشد . همچنین می توانید با برقراری ارتباط با پشتیبانی تکنومال برای دریافت راهنمای خرید اندروید باکس با توجه به نیاز های خود بهترین مشاوره را دریافت کنید.

روش های خرید اندروید باکس

در آخرین قدم از راهنمای خرید اندروید باکس توصیه می کنیم به دلیل اینکه اندروید باکس ها کالا های تخصصی هستند که در راه اندازی و استفاده ممکن است سوالاتی برای کاربران و خریداران پیش بیاید . اگر چنانچه فروشنده توانایی پاسخگویی به سوالات خریداران خود را نداشته باشد ممکن است نارضایتی از محصول خریداری شده را برای کاربران به دنبال داشته باشد . بنابراین حتما این نوع کالا ها را از فروشگاه های تخصصی اندروید باکس تهیه کنید .

فروشگاه اینترنتی تکنومال با یک دهه تجربه در زمینه واردات و عرضه انواع کالا های هوشمند موفق به کسب نمایندگی از شرکت های تولید کننده شده است که کارشناسان این مجموعه آمادگی پاسخگویی به سوالات کاربران را دارد . برای خرید اندروید باکس و دریافت مشاوره و دریافت راهنمای خرید اندروید باکس می توانید به سایت فروشگاه اینترنتی تکنومال اولین و تخصصی ترین مرکز فروش اندروید باکس در ایران مراجعه کنید .

آدرس وبسایت : WWW.TECHNOMALL.IR

تلفن تماس : 02141256449

آدرس اینستاگرام : @TECHNOMALL.SHOP

پشتیبانی تکنومال
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *