معرفی و مقایسه بهترین پردازنده های اندروید باکس

بهترین پردازنده اندروید باکس

اگر به دنبال خرید بهترین اندروید باکس هستید و تنوع مدل های پردازنده اندروید باکس شما را دچار سردرگمی کرده است . تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا انواع مدلهایی که با عنوان بهترین پردازنده اندروید باکس یاد می شود را مورد بررسی قرار دهیم .

همانطور که می دانید پردازنده مرکزی یا همان cpu به عنوان اصلی ترین عامل در تعیین عملکرد اندروید باکس محسوب می گردد . بنابر این اگر به دنبال خرید اندروید باکسی با عملکرد قابل قبول و طول عمر بالا هستید از مدل هایی که دارای بهترین پردازنده اندروید باکس می باشد را انتخاب کنید . اما همانطور که در بالا به آن اشاره شد صد در صد تنوع مدل های پردازنده اندروید باکس شما را دچار سر در گمی خواهد کرد . بنابر این به طور مفصل می خواهیم در این مقاله در مورد انواع پردازنده های مورد استفاده بر روی اندروید باکس بحث کنیم .


همچنین مشاهده کنید ” اندروید باکس یا تلوزیون هوشمند؟ کدام بهتر است


بهترین پردازنده اندروید باکس

cpu یا همان Central processing unit یا واحد پردازش مرکزی در دستگاه های هوشمند الکترونیکی می باشد . که به عنوان فرمانده پردازش در دستگاه های الکترونیکی محسوب می گردد . اندروید باکس ها نیز همانند سایر دستگاه های الکترونیکی دارای چهار سخت افزار کلیدی پردازنده مرکزی و گرافیکی و رم و رام می باشد که در راس آن ها پردازنده مرکزی است . در قسمت زیر به معرفی بهترین پردازنده اندروید باکس می پردازیم .

پردازنده rockchip 3588

این پردازنده که یکی از قدرتمندترین عضو از خانواده بهترین پردازنده اندروید باکس می باشد در ماه های آخر سال 2022 به توسط کمپانی اچ96 در اندروید باکس h96 max v58 به دنیای این گجت های هوشمند عرضه گردید . این پردازشگر 8 هسته ای که ساختار 4 هسته آن را ARM Cortex-A73 با توانایی پردازشی 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته دیگر را ARM Cortex-A55 با توانایی پردازشی 1.85 گیگاهرتز تشکیل داده است ، می تواند گزینه مناسبی برای کسانی باشد که به دنبال خرید بهترین اندروید باکس بازار می باشند .

پردازنده amlogic s922x در انتخاب بهترین پردازنده اندروید باکس

این مدل از پردازنده را که تنها بر روی اندروید باکس beelink gt king مشاهده می کنید ساخته کمپانی امریکایی املاجیک می باشد که از شش هسته مرکزی تولید شده و ساختار چهار هسته آن را ARM Cortex-A73 و دو هسته دیگر را cortex a53 بر عهده گرفته است . تولید اندروید باکس های مجهز به این پردازنده را نهایتا با سیستم عامل های ورژن اندروید 9 مشاهده خواهید کرد و از آن به بعد با توجه به قیمت بالای آن بر روی هیچ مدلی استفاده نشده است . با توجه به عملکرد این پردازنده بر روی اندروید باکس ، می توان از آن به عنوان یکی از مدل های بهترین پردازنده اندروید باکس اشاره کرد .

پردازنده rockchip 3566

این پردازنده که توسط کمپانی راکچیپ به بازار عرضه شده است به می توان عنوان یکی از قدرتمند ترین و با صرفه ترین عضو از خانواده بهترین پردازنده اندروید باکس محسوب کرد . این پردازنده در زمان عرضه به دلیل ارائه رم های با ظرفیت 8 گیگابایت در مدل های اندروید باکس توانست به محبوبیت بالایی دست یابد . ساختار این پردازنده از 4 هسته مرکزی از نوع cortex a55 تشکیل شده که توانایی پردازشی 1.85 گیگاهرتز را در اختیار دستگاه اندروید باکس شما قرار خواهد داد .

این پردازشگر برای اولین بار بر روی مدل های اندروید باکس اندروید 11 عرضه شده بود که پس از عرضه سیستم عامل اندروید 12 بر روی اندروید باکس ها به اندروید 12 نیز بروزرسانی گردید و برای اولین بار فریمور های عرضه شده با اندروید 12 در اندروید باکس h96 max v56 دیده می شود .

بهترین پردازنده اندروید باکس

پردازنده amlogic s905 x4

پردازنده سری x4 که توسط کمپانی امریکایی املاجیک که به عنوان شاهکار جادویی املاجیک از آن یاد می شود توانسط بعد از عرضه به دلیل قدرت بالا و قیمت های مناسب آن به شهرت قابل قبولی دست یابد . این پردازنده در مقایسه با rk3566 می تواند برای کسانی که اندروید باکس را برای مقاصد گیمینگ انتخاب می کنند مناسب تر باشد . اما اگر تماشای فیلم در اولویت شما برای خرید اندروید باکس می باشد پردازنده rk3566 به دلیل پشتیبانی از فرمت های ویدیویی بیشتر مناسب تر خواهد بود .

همچنین این پردازنده قابلیت پشتیبانی و رمزگشایی از کدک های av1 را دارد و می تواند مصرف منابع اینترنت شما را تا 30 درصد در مواقع تماشای فیلم از سرویس های نمایشی پشتیبانی کننده از این کدک کاهش دهد . پردازشگر x4 از 4 هسته از نوع cortex a55 تشکیل شده است که قدرت پردازشی 1.85 گیگاهرتز را در اختیار اندروید باکس شما قرار خواهد داد . که با توجه به اطلاعات فوق می توان این مدل را به عنوان یکی از مدل های بهترین پردازنده اندروید باکس محسوب کرد .

پردازنده amlogic s905 w2

پردازنده w2 که یکی از تراشه های میان رده و اقتصادی شرکت املاجیک محسوب می گردد برای اولین بار در مدل های a95x w2 و a95x air ii به دنیای اندروید باکس ها وارد شد این پردازنده را در بررسی عملکرد آن می توان در بین پردازنده های میان رده دسته بندی کرد که با توجه به قیمت و عملکرد آن به جرات می توان از ارزش بالای خرید مدل های اندروید باکس های مجهز به این تراشه صحبت کرد که می توان آن را هم در خانواده بهترین پردازنده مرکزی اندروید باکس قرار داد .

w2 از 4 هسته مرکزی تشکیل شده است که معماری و ساختار آن را cortex a53 با توانایی پردازشی 1.6 گیگاهرتز برعهده گرفته است و مدل های مجهز به این تراشه اکثرا با سیستم عامل های اندروید 11 دیده می شوند .

بهترین پردازنده اندروید باکس

پردازنده rockchip 3318

این پردازشگر که از 4 هسته مرکزی از نوع cortex a53 تشکیل شده و از قدرت پردازشی 1.5 گیگاهرتز برخوردار می باشد و به دلیل برخوردار از قیمت مناسب توانست محبوبیت بالایی را در بین اندروید باکس های میان رده به خود اختصاص دهد . و می توان به عنوان بهترین پردازنده اندروید باکس های ارزان نیز از آن یاد کرد .

پردازنده AMLOGIC A311D2

این پردازنده که یکی از سری های تراشه 8 هسته ای شرکت املاجیک بر روی اندروید باکس می باشد تا کنون تنها در مدل gt king 2 کمپانی بیلینک می توان دید . این تراشه که ساختار 4 هسته آن را cortex a73 با قدرت پردازشی 2.2 گیگاهرتز و چهار هسته دیگر را cortex a53 با قدرت 1.6 گیگاهرتز بر عهده گرفته است می توان به عنوان بهترین سی پی یو استفاده شده در اندروید باکس از آن یاد کرد .

بعد از انتخاب بهترین پردازنده اندروید باکس به چه ویژگی های دیگری هنگام خرید باید توجه داشته باشیم ؟

توصیه می گردد به دلیل این که پردازشگر مرکزی اصلی ترین عامل تعیین کننده عملکرد اندروید باکس را تعیین می کند بیشتر از هر چیزی به نوع آن دقت کنید یا به عبارت دیگر با توجه به موارد گفته شده بهترین پردازنده اندروید باکس مد نظر خود را انتخاب کنید . همچنین بعد از آن می توانید از مدل هایی را که میزان حافظه ذخیره سازی بالاتری در رم و رام دارند انتخاب کنید .

کلام آخر

همچنین اگر سوالی در مورد انواع cpu ها یا راهنمای انتخاب بهترین پردازنده اندروید باکس دارید می توانید با پشتیبانی تکنومال در ارتباط بوده و بهترین راهنمایی را برای خرید اندروید باکس از ما دریافت کنید .

 

پشتیبانی تکنومال
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *