اندروید باکس چیست ؟ بررسی قابلیت های جذاب اندروید تی وی باکس

اندروید باکس چیست ؟

یکی از سیستم عامل‌های بسیار محبوب و پرطرفدار در سراسر جهان، سیستم عامل اندروید است. در حال حاضر بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی موجود در بازار که دارای سیستم عامل هستند از اندروید استفاده می‌کنند. به همین دلیل شما می‌توانید این سیستم عامل را علاوه بر گوشی‌های هوشمند و تبلت، در تلویزیون‌ها هم مشاهده کنید. تلویزیون‌هایی که به کاربران خود این امکان و قابلیت را می‌دهند تا بتوانند از تمامی برنامه‌های موجود بر روی گوشی در تلویزیون نیز استفاده کنند. 

از آنجایی که تلویزیون‌های هوشمند و دارای سیستم عامل اندروید از قیمت بالایی برخوردار شده‌اند، بسیاری از افراد امکان خرید و استفاده از این سیستم‌ها را ندارند. در چنین شرایطی اندروید باکس به کمک خریداران آمده و به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند از سرویس‌های فیلم و سریال و محتواهای مد نظر خود استفاده کنند.

اندروید باکس چیست ؟

اندروید باکس که به آن تی وی باکس نیز گفته می‌شود نام یک دستگاه کوچک به شکل مکعب است. بر روی این دستگاه، سیستم عامل اندروید نصب شده و امکان اتصال آن به تلویزیون وجود دارد. اندروید باکس‌ها این امکان و قابلیت را دارند تا تلویزیون‌های معمولی و غیر هوشمند شما را به یک سیستم هوشمند تبدیل نمایند.

سیستمی که تمامی قابلیت‌های اندروید را دارد. با استفاده از این تجهیزات کاربران می‌توانند به وب گردی دست زده و یا به بازی‌های اندرویدی اقدام کنند. گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، مشاهده فیلم و سریال و…. از دیگر موارد کاربرد این دستگاه است.

اندروید باکس ها نیاز به هیچ گونه پیش نیاز یا سخت افزار خاصی در نمایشگر ندارند و می توانند به راحتی تنها با کابل hdmi به تلوزیون یا نمایشگر هایی نظیر مانیتور یا پروژکتور یا … متصل کنید .  ( در صورتی که تلوزیون شما ورودی اچ دی ام آی ندارد می توانید اندروید باکس را از طریق کابل av به تلوزیون خود متصل کنید ) . 

همانطور که از نام آن معلوم است و در ابتدا نیز به آن اشاره گردید این گجت ها دارای سیستم عامل اندروید هستند و می تواند بسیاری از کاربرد های تلفن همراه اندرویدی را به وسیله اندروید باکس در تلوزیون خود داشته باشید .

کاربرد های اندروید باکس

در قسمت قبل نسبت به بررسی سوال اندروید باکس چیست ؟ پرداختیم . اما چه کاربرد هایی دارد که باعث شده این محصول ارزش خرید بالایی را پیداکند و به یکی از پر طرفدار ترین گجت های هوشمند بازار تبدیل شود ؟

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد تمامی مدل های اندروید باکس موجود در بازار به سیستم عامل اندروید مجهز شده اند . بنابر این انتظار می رود تا بسیاری از کاربر های تلفن همراه اندرویدی مانند نصب بازی و برنامه اتصال به اینترنت و وبگردی و … بر روی اندروید باکس ها هم قابل ارائه باشد . در ادامه نسبت به بررسی بیشتر در مورد قابلیت های اندروید تی وی باکس خواهیم پرداخت .

 

قابلیت نصب انواع برنامه های اندرویدی

انواع مدل های اندروید باکس امکان نصب و اجرای بازی های اندرویدی (APK) را دارند . شما هر برنامه اندرویدی نظیر تلگرام یا اینستاگرام یا … را می توانید بر روی تلوزیون خود داشته باشید . امکان نصب برنامه های اندرویدی کاربری های متنوعی را به روی اندروید باکس ها گشوده است و به عنوان مثال می توان از آن دوربین های  مدار بسته تحت وب را کنترل کرد یا اینکه می توانید از طریق برنامه هایی نظیر واتساپ تماس صوتی یا تصویری بر روی تلوزیون برقرار کنید که این ها تنها گوشه ای از امکانات و قابلیت نصب برنامه در اندروید باکس ها می باشد . 

قابلیت نصب برنامه در اندروید باکس

قابلیت نصب انواع بازی

از امکانات جذاب دیگری که در مقاله اندروید باکس چیست ؟ می خواهیم به آن اشاره کنیم امکان استفاده از این دستگاه ها برای مقاصد گیمینگ است . شما با انتخاب اندروید باکسی با سخت افزار مناسب بازی می توانید بسیاری از بازی های اندرویدی نظیر GTA 5 یا پابجی یا … را بر روی تلوزیون خود داشته باشید . البته می توانید نسخه گیم باکس اندروید این محصولات را خریداری کنید که از نظر نرم افزاری برای مقاصد گیمینگ آماده سازی شده اند . همچنین شما با خرید دسته بازی مناسب اندروید باکس می توانید از یک کنسول بازی اندرویدی در تلوزیون خود بهره مند شوید .

قابلیت اجرای بازی در اندروید باس

قابلیت اتصال به اینترنت و وبگردی

از دیگر قابلیت های اندروید باکس ها می توان به امکان اتصال به اینترنت و وب گردی در دنیای وب اشاره کرد . اندروید باکس ها به دو طریق وای فای یا لن می توان به اینترنت متصل کرد . همچنین می توانید اینترنت گوشی خود را هات اسپات کرده و وای فای اندروید باکس خود را به آن متصل کنید . با توجه به اینکه مروگر کروم به صورت پیش فرض به روی بسیاری از مدل ها نصب شده است ، می توانید با استفاده از آن وبگردی کنید . یا اپلیکیشن مربوط به مروگر خود را بر روی آن نصب کنید . 

فروشگاه اینترنتی تکنومال

امکان تماشای محتوای آنلاین ویدیوئی

از دیگر امکاناتی که می توان در ادامه مقاله اندروید باکس چیست ؟ به آن اشاره کرد و مطمئنا باعث خواهد شد تا به خرید آن روی بیاورید ، امکان تماشای فیلم و سریال و محتوای آنلاین از پلتفرم هایی نظیر یوتیوب و آپارات و فیلینو و نماوا و نتفیلیکس یا … می باشد . شما می توانید به راحتی با نصب اپلیکیشن هر یک از این پلتفرم ها از دنیای بی انتهای فیلم و سریال بهره مند شوید .

فروشگاه اینترنتی تکنومال

از دیگر امکانات و کاربرد های اندروید باکس ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

1) امکان اتصال گوشی یا لپتاب به اندروید باکس از طریق میراکست و اشتراک گذاری صفحه اسکرین موبایل یا لپتاب به روی تلوزیون .

2) امکان نصب انواع VPN 

3) بسیاری از مدل ها دارای بلوتوث داخلی بوده و امکان اتصال انواع دسته بازی یا هدفدن یا سایر تجهیزات بلوتوثی را در اختیار کاربران خود می گذارد . 

4) امکان اتصال هارد یا فلش یا سایر تجهیزات ذخیره سازی بر روی اندوید باکس وجود دارد .

5) امکان تماشای تلوزیون یا ماهواره با استفاده از اپلیکیشن های مربوطه یا از طریق پلتفرم های IPTV وجود دارد . 

و بسیاری از امکانات و قابلیت های دیگری که تنها با خرید اندروید باکس و اتصال آن به هر نوع نمایشگری در دسترس خواهید داشت . 

خرید اندروید باکس
مشاهده همه
قیمت اصلی 6,890,000 تومان بود.قیمت فعلی 5,950,000 تومان است.

اندروید باکس H96 MAX V56

قیمت اصلی 3,300,000 تومان بود.قیمت فعلی 2,890,000 تومان است.

اندروید باکس T95Z PLUS 2022

قیمت اصلی 2,950,000 تومان بود.قیمت فعلی 2,750,000 تومان است.

اندروید باکس H96 MAX v11

قیمت اصلی 2,950,000 تومان بود.قیمت فعلی 2,659,000 تومان است.

اندروید باکس h96 max v12

قیمت اصلی 3,359,000 تومان بود.قیمت فعلی 2,699,000 تومان است.

اندروید باکس HUGSUN X88 PRO 13

قیمت اصلی 3,450,000 تومان بود.قیمت فعلی 2,638,000 تومان است.

اندروید باکس HK1 RBOX K8

قیمت اصلی 5,300,000 تومان بود.قیمت فعلی 4,750,000 تومان است.

اندروید باکس x88 pro 20

قیمت اصلی 2,469,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,980,000 تومان است.

اندروید باکس x88 mini 13

 

همچنین مشاهده کنید : ” آموزش راه اندازی اندروید باکس

راهنمای خرید اندروید باکس

اما برای افرادی که به دنبال خرید اندروید باکس هستند توجه به برخی از نکات و موارد از اهمیت زیادی برخوردار شده و این افراد باید ویژگی‌های خاصی را در نظر بگیرند. در غیر این صورت از خرید خود متضرر و پشیمان خواهند شد و یا نمی‌توانند از دستگاه مد نظر خود به درستی استفاده کنند. در ادامه برخی از مهمترین این نکات و ویژگی‌ها را بر خواهیم شمرد.

ابعاد و اندازه

در حال حاضر تولید کنندگان، تی وی باکس‌ها را در ابعاد و اندازه‌های مختلفی طراحی و تولید کرده و به بازار مصرف ارائه می‌دهند. پس شما می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی، در نظر گرفتن چیدمان و دکوراسیون منزل خود، بهترین این تجهیزات را برای خرید انتخاب کنید.

بسیاری از این دستگاه‌ها ابعاد و اندازه‌هایی در حد یک فلش مموری دارند که به آن ها تی وی استیک نیز می گویند . اما ابعاد بعضی دیگر بزرگتر است. پس اگر می‌خواهید سیستم شما چندان به چشم نیاید می‌توانید تی وی باکس‌های بسیار کوچک را برای خرید در نظر بگیرید.

فروشگاه اینترنتی تکنومال

قدرت سخت افزاری و پردازنده مرکزی

در ادامه مقاله “اندروید باکس چیست ؟” و راهنمای خرید آن ، نوبت به انتخاب مدلی با بهترین پردازنده می باشد . همان‌طور که می‌دانید اصلی‌ترین بخش در درون یک دستگاه الکترونیکی پردازنده آن است و تی وی باکس نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع می‌توان مغز متفکر این سیستم‌ها را پردازنده آن‌ها به شمار آورد. اگر این پردازنده به اندازه کافی قدرتمند نباشد نمی‌تواند نیازهای شما را برطرف کند و دیگر خصوصیات آن به دردتان نخواهد خورد.

پس لازم است دستگاهی را برای خرید در نظر بگیرید که پردازنده آن متناسب با نوع نیازهای شماست. به همین دلیل در هنگام خرید اندروید باکس توجه به قدرت سخت‌ افزاری و پردازنده مرکزی آن اهمیت زیادی دارد. چراکه اگر محصول مد نظر شما از قدرت کافی سخت افزاری برخوردار نبوده و یا پردازنده مرکزی آن قدرتمند عمل نکند، عملکرد کلی آن هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

هرچه قدرت سخت‌ افزاری یک تی وی باکس بالاتر باشد به طور حتم نیاز به پرداخت هزینه‌های بالاتری هم خواهید داشت. پس پیش از خرید این محصولات بودجه خود را نیز در نظر گرفته و متناسب با بودجه خود خرید کنید.

به طور کلی می‌توان گفت قدرت پردازشی این سیستم‌ها مانند گوشی‌های میان رده اندرویدی است. برخی از انواع این تجهیزات نیز دارای پردازنده مخصوص برای اجرای کدک‌های پخش فیلم هستند.

این دستگاه‌ها می‌توانند فیلم‌های مد نظر مخاطبان را با کیفیت بسیار بالا پخش کنند. پس اگر تمایل دارید سیستمی را برای خرید در نظر بگیرید که بتواند فرمت‌های مختلف فیلم‌ها را به نمایش درآورد، بهتر است از میان این محصولات، تی وی باکس مد نظر خود را انتخاب کنید.

اگر هم می‌خواهید با کمک این تجهیزات بازی‌های با گرافیک سنگین را انجام دهید بهتر است تی وی باکس‌های دارای پردازنده و رم قوی‌تر را در نظر بگیرید.

فروشگاه اینترنتی تکنومال

درگاه ها و پورت های اتصال

سومین عاملی که در هنگام خرید و انتخاب اندروید باکس مد نظر خود باید توجه داشته باشید دقت در انتخاب مدلی با بیشترین پورت ها و خروجی های اتصال می باشد . معمولا انتظار می رود تا یک اندروید باکس از پورت ها و خروجی های اتصال زیر پشتیبانی کند  .

1) وجود حداقل دو پورت USB برای اندروید باکس ضروری می باشد . اگر پورت USB مورد نظر 3.0 باشد می تواند اطلاعات و دیتای شما را با سرعت بالاتری انتقال دهد .

2) خروجی HDMI برای اتصال به تلوزیون که باید ورژن آن نیز توجه داشته باشید . در حال حاظر بهترین اندروید باکس های موجود در بازار از HDMI2.1 پشتیبانی کامل دارند.

3) خروجی SPDIF برای اتصال به تجهیزات صوتی نظیر سینمای خانگی

4)خروجی DC  برای اتصال به آداپتور تغذیه 

5) درگاه TF  برای اتصال کارت حافظه جانبی 

6) درگاه AV برای اتصال به نمایشگر ها و تجهیزات صوتی پشتیبانی کننده از جک 3.5 میلی متری ( با توجه به اینکه نسل پورت AV در حال منسوخ شدن است این خروجی در بسیاری از مدل های جدید تر در حال حذف شدن است )

7) پورت LAN برای اتصال به شبکه اینترنت یا مودم از طریق کابل لن که در دو ورژن 100 مگ و 1000 مگ عرضه می شود . 

امکان آپدیب و بروز رسانی

تی‌ وی باکس نیز مانند دیگر تجهیزات دارای سیستم عامل نیاز به آپدیت و به روز رسانی دارد. پس پیش از خرید اندروید باکس حواستان را جمع کنید که محصولاتی را خریداری نمایید که اندروید بالاتری دارند. (اشاره به این نقطه خالی از لطف نیست که اندروید باکس ها به دلیل وابستگی فریم ویر آن به سخت افزار به سختی آپدیت ورژن اندروید را دریافت می کنند اما به صورت مرتب شاهد دریافت بروزرسانی امنیتی برای برطرف کردن باگ ها هستیم )

در غیر این صورت با سرعت بالایی از دور خارج شده و امکان نصب برنامه‌های جدید بر روی آن‌ها را نخواهید داشت. همچنین سیستم مد نظر شما باید از امکان آپدیت و به روز رسانی برخوردار شده و قابلیت دریافت نسخه‌های به روز را داشته باشد.

حافظه و رم

یکی دیگر از نکات مهمی که باید پیش از خرید اندروید باکس به آن دقت کنید توجه به میزان رم و حافظه این سیستم‌ها است. اگر می‌خواهید با کمک این ابزار به اجرای بازی‌های سنگین اقدام کرده و یا فیلم‌های با کیفیت بالا را تماشا کنید بهتر است دستگاه‌های با رم‌های بالاتر را برای خرید در نظر بگیرید.

لازم به توضیح است که اندروید باکس هایی که در بازار وجود دارد در ظرفیت هایی با رم 1 و 2 و 4 گیگابایت عرضه می شوند . که اخیرا به لطف تراشه قدرتمند RK3566 شاهد ورود رم های با ظرفیت 8 گیگابایت هستیم .

حافظه داخلی رام

اگر هم تمایل دارید برنامه‌های زیادی را بر روی دستگاه خود نصب کنید بهتر است به ظرفیت حافظه داخلی این دستگاه‌ها هم توجه داشته باشید. در واقع این فضای ذخیره سازی است که می‌تواند سیستم عامل را فعال نماید. به همین دلیل حافظه و سیستم عامل باید با یکدیگر در هماهنگی کافی به سر ببرند.

در صورتی که حافظه داخلی شما کم باشد دستگاه مد نظر قادر به اجرای سیستم عامل‌های پیشرفته‌تر نخواهد بود. از سوی دیگر سیستم عامل، بیشتر فضای حافظه را به اشغال خود در خواهد آورد. این عامل نیز سبب می‌شود تا برای نصب برنامه‌های مختلف، فضای بیشتری نیاز داشته باشید.

با وجود اینکه بیشتر مدل‌های تی وی باکس موجود در بازار  امکان پشتیبانی از کارت حافظه خارجی را دارند و شما می‌توانید مطابق با نیازهای خود کارت حافظه خارجی را به دستگاه اضافه کنید، اما بهتر است سیستم‌هایی را برای خرید در نظر بگیرید که از کارت حافظه میکرو سی دی برخوردار شده و از حداقل ظرفیت ۶۴ گیگابایت پشتیبانی به عمل می‌آورند.

اتصالات بی سیم

در آخرین مرحله از مقاله پاسخ به اینکه ” اندروید باکس چیست ؟ و را هنمای خرید آن ” به اتصالات بی سیم یعنی بلوتوث و وای فای توجه خواهیم داشت . در حال حاضر بسیاری از سیستم‌های موجود در بازار از امکان اتصال بلوتوث پشتیبانی به عمل نمی‌آورند. اگر این دستگاه‌ها را برای خرید در نظر بگیرید ممکن است برای نقل و انتقال و جابجایی فایل‌ها از گوشی به تی وی باکس دچار مشکل شوید و یا نتوانید برخی از سیستم‌هایی که تنها از بلوتوث پشتیبانی به عمل می‌آورند را مورد استفاده قرار دهید.

همچنین در انتخاب بهترین اندروید باکس ، به نوع و نسل وای فای پشتیبانی شده توسط آن توجه ویژه ای داشته باشید.

گارانتی و خدمات پس از فروش

پیش از خرید انواع مختلف تجهیزات الکترونیکی توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب و معتبر نیز ضرورت اساسی دارد. وجود این قابلیت باعث می‌شود تا خریداران بابت کیفیت محصول، اصالت و کارایی آن اطمینان خاطر کافی داشته باشند و از سوی دیگر با مشاهده هرگونه عیب و ایراد در آن بتوانند دستگاه مد نظر خود را به راحتی تعمیر و یا حتی تعویض کنند.

لازم به توضیح است تمامی محصولات عرضه شده در فروشگاه تکنومال دارای گارانتی و خدمات پس از فروش بوده تا خریداران و کاربران با خیالی آسوده تر نسبت به خرید و استفاده از این دستگاه ها اقدام کنند .

پاسخ به سوالات پر تکرار در مورد اندروید باکس

اندروید باکس چیست ؟

اندروید باکس ها گجت های هوشمند اندرویدی هستند که به راحتی به هر نوع تلوزیونی متصل می شوند و امکاناتی در حد و اندازه تلفن همراه را در اختیار کاربران خود می گذارد .

آیا می توان از اندروید باکس به عنوان کنسول بازی هم استفاده کرد ؟

بله می توانید بسیاری از بازی هایی که از کنترلر اندروید باکس پشتیبانی می کند بر روی آن نصب کنید .

آیا بر روی اندروید باکس VPN نصب می شود ؟

بله VPN قابل نصب است

در هنگام خرید اندروید باکس به چه مواردی باید توجه کرد ؟

اندروید باکس نیز در هنگام خرید باید از نظر مواردی چون سخت افزار و نرم افزار مورد بررسی قرار گیرد .

پشتیبانی تکنومال
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *